۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۹۹۲۱۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

مراقب تکرار حوادث تلخ انتخابات سال‌های گذشته باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت مراقبت نسبت به تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته بعد از انتخابات، گفت: بعد از اعلام نتایج باید به رأی اکثریت جامعه ارج نهاده، به منتخب مردم تبریک بگوییم و اجازه ندهیم برخی از حوادث تلخ سال‌های گذشته تکرار شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های رأی، انتخاب گزینه اصلح و پذیرش نتیجه و تبریک به برنده انتخابات سه موضوع مهمی است که باید مورد توجه همه افراد و گروه‌ها باشد.

وی افزود: باید پس از اعلام نتایج انتخابات همچون دوره گذشته به گروه رقیب تبریک گفته، به رأی اکثریت جامعه ارج نهاده و به منتخب مردم تبریک بگوییم و اجازه ندهیم برخی از حوادث تلخ سال‌های گذشته تکرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امنیت یکی از نعمت‌های مهم کشور و نظام ما بوده و نباید اجازه دهیم این امنیت مخدوش شود، خاطرنشان کرد: همگان باید به‌گونه‌ای رفتار و موضع‌گیری کنند که به امنیت کشور چه پیش از انتخابات و چه پس از اعلام نتایج، خللی وارد نشود.

ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به زمین‌لرزه اخیر مرکز استان، بر رسیدگی مناسب و رفع نیازهای حادثه‌دیدگان تأکید کرد.

وی همچنین با گرامیداشت در پیش بودن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، بر گرامیداشت شایسته این روز تأکید کرد و افزود: باید مسؤولان و متولیان به ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و نشر بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهمیت دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه بیشتر به محرومان و نیازمندان جامعه، اظهار کرد: امروز فقر یکی از مهم‌ترین معضل‌های جوامع مختلف ازجمله جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام همیشه حکومت‌ها و دولت‌ها را به رعایت عدل و ریشه‌کن کردن فقر امر کرده است؛ ازاین‌رو باید دولت آتی مبارزه با فقر را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار دهد./201/9314/ب1

ارسال نظرات