۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۰۰۲۳۲
در دومین نشست هیأت پژوهی ارائه شد؛

اولویت بندی موانع برنامه ریزی راهبردی در هیأت های مذهبی

دومین نشست هیأت پژوهی جامعه ایمانی مشعر با ارائه مقاله علمی پژوهشی اولویت بندی موانع برنامه ریزی راهبردی در هیأت های مذهبی از سوی کاظم حسن زاده برگزار شد.
دسته عزاداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست هیأت پژوهی جامعه ایمانی مشعر عصر سه شنبه با ارائه مقاله علمی پژوهشی اولویت بندی موانع برنامه ریزی راهبردی در هیأت های مذهبی برگرفته از پایان نامه شناسایی موانع برنامه ریزی استراتژیک و سازمان های مردم نهاد مذهبی و اولویت بندی آنها با استفاده از تکنیک AHP از سوی کاظم حسن زاده، در ساختمان خاتم برگزار شد.

 دانش آموخته کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران با اشاره به پیشینه طراحی پایان نامه شناسایی موانع برنامه ریزی استراتژیک و سازمان های مردم نهاد مذهبی و اولویت بندی آنها با استفاده از تکنیک AHP گفت: طرح یک سؤال مبنی بر چگونگی و سبک مدیریتی هیأت های مذهبی منجر به تدوین این پایان نامه شد؛ در آغاز تدوین پایان نامه با مشکلات فراوانی از جمله دید نادرست برخی از افراد هیأتی به دانشگاهیان همچنین همکاری نکردن مسؤولان هیأتی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: پس از ایجاد پرسش، از میان روش های تدوین پایان نامه روش مصاحبه و هیأت های مورد مصاحبه نیز هیأت های هفتگی عمومی انتخاب شدند زیرا هیأت های هفتگی به صورت دائم با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و عموم مردم نیز در آن مشارکت دارند.

حسن زاده به نتایج پاسخ گویی به سؤالات مطرح شده در تدوین پایان نامه اشاره کرد و گفت: 78درصد پاسخ دهندگان آقایان، 34 درصد سن آنها 40 تا 49 سال و 20 درصد 26 تا 39 سال، میزان تحصیلات 34 درصد زیر دیپلم 26 درصد دیپلم و 15 درصد لیسانس است و 31 درصد جلسات در مساجد و 19 درصد نیز در حسینیه ها برگزار می شوند.

وی ادامه داد: به برخی پرسش های ارائه شده، از سوی مسؤولان و اعضای فعال هیأت های مذهبی پاسخی داده نشده است که نشان می دهد هیأت های مذهبی از برنامه مدیریتی نظام مندی برخوردار نیستند در حالی که دشمنان به روش نظام مند عمل می کنند.

کارشناس مدیریت منابع انسانی خاطرنشان کرد: عدم علاقه فرهنگ سازمانی به تدوین نظام منسجم درهیأت های مذهبی، مأموریت و استراتژیک، محیط اجتماعی، کارها و نقش های فردی، جو واحد کاری و در نهایت قانون از جمله موانع عدم روش نظام مند در هیأت های مذهبی به شمار می روند.

وی در پایان به پیشنهادهای ارائه شده در پایان نامه شناسایی موانع برنامه ریزی استراتژیک و سازمان های مردم نهاد مذهبی و اولویت بندی آنها با استفاده از تکنیک AHP برای ایجاد روش مدیریتی نظام مند در هیأت های مذهبی اشاره کرد و افزود: تبیین نوع تعامل هیأت های مذهبی با مساجد جهت تعالی در مدیریت، تدوین بانک شناسنامه دار کردن هیأت ها و تدوین اصل مدیریتی هیأت های مذهبی در استان های کشور از پیشنهادهای ارائه شده در پایان نامه برای ایجاد روش مدیریتی نظام مند در هیأت های مذهبی است./1324/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات