۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۰۱۸۰۳
حجت الاسلام والمسلمین قائینی:

مساجد باید از تجملاتی شدن محفوظ باشند

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان گفت: امروزه یکی از مشکلات موجود در جامعه این است که مساجد را تجملاتی کرده و در برخی شهرها مساجد را به برخی اقوام نسبت می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کتابخانه مدرسه آخوند همدان با اشاره به آثار نظم در جامعه، اظهار داشت: مسلمانان که اسلام را دین خود می دانند باید نسبت به مسأله نظم که در اسلام به آن تأکید شده است توجه ویژه داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان افزود: امروزه یکی از مشکلات موجود در جامعه این است که مساجد را تجملاتی کرده و در برخی شهرها مساجد را به برخی اقوام نسبت می دهند.

وی در ادامه با اشاره به مقوله نظم در جهان، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند مشکل مهاجرت از روستاها و گسترش شهرنشینی و حاشیه نشینی است که باید با تدبیر درباره تولید این معضل برطرف شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ابراز داشت:‌ امروز کشور ایران با داشتن ظرفیت عظیمی از نیروی جوان و با انگیزه این پتانسیل را دارد تا مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذارد و معضل بیکاری و ازدواج جوانان را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی افزود: امروز با وجود فضای مجازی مخرب و رسانه های مختلف بیکاری برای جوانان یک خطر بزرگ محسوب می شود.

وی در ادامه بالا رفتن سن ازدواج را مسأله ای نگران کننده توصیف کرد و ابراز داشت:‌ امروزه بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان به یک معضل جدی مبدل شده که راه درمانی به غیر رفع مشکل بیکاری و موانع ازدواج ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قائینی ابراز داشت:‌ عمل به قانون و قانونمداری از جمله مهمترین مسائلی است که باید در میان افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد و وظیفه اصلی در نهادینه کردن آن بر عهده حوزه های علمیه و دانشگاه است.

وی گفت: امروز تولید کشور با کوچ کردن روستائیان در زمینه کشاورزی به خطر افتاده است و باید راهکارهای عملی و ریشه ای برای رفع این مشکل صورت پذیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان افزود: واردات بی رویه کالاهای لوکس و تجملاتی نه تنها مشکلی از مشکلات مردم نمی کاهد بلکه مشکلات مردم را در زمینه بیکاری و رکود مضاعف می کند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات