۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۰۲۲۹۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

امام و رهبری کشور را از فتنه های داخلی و خارجی نجات دادند

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر امام خمینی نبود ما نمی توانستیم حق مان را در دفاع مقدس پس بگیریم، امروز هم اگر رهبر معظم انقلاب نبودند، خود مسؤولان داخلی با یکدیگر شاخ به شاخ می شدند.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه در پنجمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر کلام نور که در ایام ماه مبارک رمضان در محل صحن جامع رضوی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برگزار می شود، به ادامه بحث خود پیرامون تبیین جایگاه «امامت» بر اساس آیات قرآن کریم پرداخت.

این مفسر برجسه قرآن کریم اظهار کرد: اگر امام راحل نبود، ما حریف صدام نمی شدیم. صدام ابزاری بود که همه دنیا قدرتش را به وسیله آن علیه ایران به کار گرفت و اگر امام خمینی(ره) نبود ما نمی توانستیم حق مان را پس بگیریم. امروز هم اگر رهبر معظم انقلاب نبودند، خود مسؤولان داخلی با یکدیگر شاخ به شاخ می شدند. البته قصد مقایسه بین ایشان و امام زمان(عج) ممکن نیست چرا که آن ها مانند نوری در برابر آن خورشید هستند.

وی افزود: اسلام دو بال دارد؛ یکی «یکفر بالطاغوت» است و دیگری «یؤمن بالله». یعنی هم باید نسبت به طواغیت کفر بورزیم و هم به اسلام ایمان داشته باشیم. انسان نمی تواند در برابر منکر بی تفاوت باشد. در حدیث داریم که حداقل کاری که می توانید در برابر منکر انجام دهید، این است که عبوس شوید و اگر حتی چنین کاری را هم انجام ندهید، مانند انسان مرده ای در برابر زندگان هستید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به آیه آخر سوره مبارکه آل عمران اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید «اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله لعلکم تفلحون» یعنی رمز رستگاری در مقاومت، صبر و ارتباط با امام است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در تفسیر این آیه شریفه گفته اند مقصود از «رابطوا»، این است که «با امام زمان تان ارتباط داشته باشید.» البته این رابطه به معنای اخاذی هایی که برخی با تبلیغ ارتباط با امام زمان(عج) انجام می دهند، نیست. متأسفانه با وجود پیشرفت علمی ای که در کشور اتفاق افتاده، برخی افراد چنین دروغ هایی را به راحتی باور می کنند.

وی تصریح کرد: معمولا کسانی ادعای ارتباط با امام زمان(عج) دارند که سابقه علمی آن ها مشخص نیست. البته برخی از این افراد مأموریت دارند که چنین ادعایی را در جامعه مطرح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: اگر دست ما در دست امام(ع) نباشد، به ما ظلم شده است؛ چرا که خداوند تمام عالم را برای ما خلق کرده است که در قرآن با تعابیری همچون «خلق لکم» و «سخر لکم» بیان شده است. آیا می توان هستی برای ما آفریده شده باشد و ما هم برای عبادت آفریده شده باشیم اما امامی نداشته باشیم؟ مانند این است که نظام آموزش و پرورش بودجه کلانی برای پیشرفت علمی هزینه کند اما برای دانش آموزان معلمی تعیین نکند. این ظلم در حق هستی و بشریت است.

وی در بیان ادله خود پیرامون ضرورت تعیین جانشین برای پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: اگر خداوند برای مردم هر زمانه ای امام زمان تعیین نمی کرد، انسان حق داشت که کافر شود چون خداوند می فرماید «و کیف تکفرون و أنتم تتلی علیکم آیات الله و فیکم رسول» یعنی چرا در حالی که آیات خدا بر شما نازل می شود و رسول خدا نیز در میان شما وجود دارد، کافر می شوید؟ پس امکان ندارد که در هر زمان شخصی مانند رسول خدا(ص) وجود نداشته باشد./202/820/ب1

ارسال نظرات