۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۰۲۵۰۵
حجت‌الاسلام پناهیان:

بهترین نوع عبادت همراه با احساس شادی و نشاط است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: از نظر اولیاء خداوند بهترین نوع عبادت شاکرانه است که انسان از داده‌های خداوند راضی شده و شکر و سپاس آن را به جا می‌آورد.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنجشنبه 11 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر کسی بخواهد نمازی باحال بخواند باید دوبرابر آن در زندگی نشاط داشته باشد.

وی افزود: زندگی و بندگی خداوند با یکدیگر پیوسته رابطه دارند، بندگی پرشور، پرحرارت همراه با لذت برای کسی است که در زندگی از خداوند خیلی استفاده برده و کیف کرده است.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه دینداری فقط به داشتن اعتقادات نیست، بیان کرد: برخی تصور می‌کنند دینداری فقط اطاعت دستورات خداوند است که اگر چنین کردند می‌توانند از او طلبکار باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای عشق به عبادت و بندگی خداوند باید نگاه خود به زندگی را درست کرد تا نشاط ایجاد شود، عنوان کرد: نگاه درست به زندگی بر اعتقادات انسان اثر دارد، اعمال اعتقادی و ایمانی که به انسان نشاط ندهد و از صمیم دل نباشد نزد خداوند ارزشی ندارد و باطل است.

وی افزود: آیا تا به حال اینگونه به زندگی نگاه کردید که آنچه در اطراف شماست دوستتان دارند و خداوند هستی را برای شما آفریده است اگر چنین نگاهی نداشتید باید بازنگری کنید که چقدر به شما منفی آموزش دادند که نمی‌توانی باور کنی که می‌توانی محبوب آسمان‌ها و زمین خداوند باشی، اگر به این باور رسیدی این همان خوشی و نشاطی است که تو را عاشقانه به سوی عبادت خداوند می‌کشاند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه زیارت امین‌الله از جمله زیاراتی است که در آن انسان معشوق و محبوب زمین و آسمان و اولیاء الهی شدن و چشمی که نعمات خداوند را دیده و از آن لذت ببرد را از او درخواست می‌کند، گفت: اگر این دعا به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و به مردم معرفی شود نگاه بسیاری نسبت به اسلام اصلاح خواهد شد چرا که در این دعا راه رسیدن به نشاط و حال خوش زندگی را انسان دریافت می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه درباره بهترین نوع عبادت، اظهار داشت: از نظر اولیاء خداوند بهترین نوع عبادت خائفانه یا تاجرانه نیست بلکه شاکرانه است، عبادت تاجرانه یا خائفانه به آینده نظر دارد اما عبادت شاکرانه معطوف به گذشته است یعنی انسان از داده‌های خداوند راضی شده و آمده که شکر و سپاس آن را به جا آورد این نوع عبادت همراه با نشاط و شادی است.

وی افزود: کسانی که دارای شادی و نشاط هستند از دیگران به بهترین وجه گذشت و بخشش دارند، مردم هنگام شادی بیشتر ادب را رعایت می‌کنند، آداب نماز را در بهترین شکل آن کسانی بیشتر رعایت می‌کنند که در زندگی خود شادی و نشاط را حس کرده باشند./807/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات