۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۰۲۵۳۳
آیت الله امامی کاشانی:

ملت های مسلمان دست از تفرقه بردارند و در برابر جنایات مستکبران بایستند/ امت اسلام یک صدا به پا خیزد

خطیب نماز جمعه تهران از ملت های مسلمان خواست دست از تفرقه بردارند و یک صدا در برابر جنایت های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود بایستند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحاد امام خمینی (ره)، یاد و نام ایشان را گرامی داشت و گفت: امام اسلام ناب را به دنیا ارائه کرد و وحشت دنیای استکبار را برانگیخت.

وی افزود: امام راحل اسلام ناب را از حوزه های علمیه، کتابخانه ها و مجالس دینی خارج و آن را در خیابان ها، بازارها، تلویزیون و رادیوها، خبرگزاری ها و در همه دنیا مطرح کرد و امروز پرچم اسلام ناب در دنیا به اهتزاز در آمده است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به حضور پرشور مردم ایران پای صندوق های رأی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ملت ایران با ایجاد حماسه ای بزرگ در انتخابات، چشمان دنیا را در برابر این صف های طولانی خیره کردند.

وی در ادامه شرایط کنونی جهان اسلام را خطیر توصیف کرد و با اشاره به سفر ترامپ به کشور عربستان و فروش صدها میلیارد دلار سلاح به رژیم سعودی، از ملت های مسلمان خواست دست از تفرقه بردارند و یک صدا در برابر جنایت های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود بایستند.

آیت الله امامی کاشانی منشأ این ناآرامی ها، ظلم ها، شکنجه ها، اضطراب های روحی و یأس جامعه بشری و ناامیدی نسل جوان را در بریدن از خدا و توجه به دنیا ارزیابی و ابراز کرد: ملت های مسلمان به حاکمان جانی و بی شرم خود کاری نداشته باشند، قیام کنند و در برابر ظلم بایستند.

وی اظهار داشت: ترامپ پس از بازگشت به کشورش گفته بود که صدها میلیارد دلار را از خاورمیانه به آمریکا برگردانده است، باید گفت مگر این پول ها مال تو و آمریکا بود که برگرداندی؛ این پول برای حاکمان سعودی هم نیست، شما غارت کردید و ثروت ملت های مسلمان را دزدیده اید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ترامپ با ثروت ملت های مسلمان می خواهد برای مردم آمریکا شغل ایجاد کند، تصریح کرد: ملت ها و دولت های اسلامی به هوش بیایند و ببینند آیا با این شرایط می شود با ترامپ و حاکم سعودی کنار آمد.

وی وضعیت ناگوار کشورهای اسلامی همچون یمن، سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان را یادآور شد و گفت: آمریکا و عربستان هیزم آتش جنگ های خانمانسوز در کشورهای اسلامی را شعله ور کرده اند و باید ملت های مسلمان بیدار شوند و در برابر این همه ظلم به پا خیزند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه تکلیف عربستان معلوم است، خطاب به دیگر کشورهای عربی متذکر شد: هرکس بخواهد با طناب ترامپ، صهیونیست ها و حاکمان عربستان به چاه رود سرنوشتش جز از بین رفتن چیزی نیست همانطور که آنها به نابودی مبتلا می شوند و خدا همه آنها را نابود خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آمریکا با پول سعودی داعش را تقویت می کند و بعد به مسلمانان پیام می دهند که ماه مبارک رمضان ماه صلح است و باید صلح باشد و نباید ترور و تروریست باشد، آنها خود تروریست ها را تربیت می کنند و این خونریزی ها را در دنیا به راه انداخته اند.

وی در ادامه بر قدر دانستن نعمت ولایت تأکید کرد و افزود: ملت ایران می داند که در چه شرایطی است، در این شرایط تنها باید یک نفر سخن بگوید و بنویسد و تنها یک ندا بلند باشد و آن ندای شخص ولی امر است و بقیه باید پیروی کنند که بلند شدن نداهای مختلف در شرایط کنونی جهان غلط است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه سنای آمریکا برای بی ثباتی ایران کمیته ای را تشکیل داده است، گفت: اگرچه چهل سال است این مزخرفات را می گویند و خدا با دست این ملت در دهان آنها زده است، اما دشمن و اوضاع دنیا اینچنین است و باید مراقب بود این اطمینان و آرامش حفظ شود./920/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات