۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۰۲۶۳۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ظلم و ستم ثمره بی دینی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ظلم و ستم ثمره بی دینی است، گفت: دلیل اذعان برخی از سران کشورهای غربی مبنی بر اینکه رییس جمهور آمریکا یک مرده متعفن است مربوط به ظلم و ستم او به ملت‌ها می‌شود.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در حسینیه همدانی‌ها، گفت: وضع مردم در طول تاریخ از زمان قابیل که انسان قاتلی بود و هم مسلکانش تا به امروز نشان می‌دهد که زیستن بدون اعتقاد به خداوند متعال، انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) برای بشر حیاتی میت گونه است.

وی افزود: تعفن این میت به مشکلات اعتقادی، اخلاقی و عملی او باز می‌گردد، چنین میتی نه تنها برای خود بلکه برای دیگران هم ایجاد مشکل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مشرکان مکه در صدر اسلام ظلم و ستم‌های بسیاری در حق پیامبر(ص) و مسلمانان روا داشتند، ابراز کرد: مشرکان عرب طی 13 سال از هیچ ظلمی نسبت به پیامبر(ص) فروگذار نکردند و ایشان را که عاقلترین مخلوق خداوند بود دیوانه و صاحب صحیح العمل‌ترین در میان انسانهای عالم بود را ساحره معرفی می‌کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این افراد نه تنها خود بلکه زنان و فرزندانشان و قبیله‌هایشان را با فریب به سوی جهنم هدایت کردند و این نتیجه کسانی است که رابطه خود را با خدا و پیامبر قطع می‌کنند.

وی افزود: امروز برخی از سران کشورهای غربی چنین بروز می‌دهند که رییس جمهور آمریکا یک مرده متعفن است هر چند این فهم از سوی آنان بسیار اندک است اما این سخن نشان دهنده آن است که ظلم و ستم به مردم نتیجه بی دینی است.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: خداوند انسانها را هرگز از ابتدا خودشان را به خودشان وا نمی‌گذارد بلکه این واگذاری مربوط به انتهای امر می‌شود. خداوند با مبعوث کردن انبیای الهی و نزول کتب آسمانی درصدد احیای قلوب انسان‌ها بوده است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: خداوند ابتدا به هدایت و احیای انسان‌ها اقدام می‌کند و اگر انسان خودش نخواهد هدایت شود او را به عذاب دردناک گرفتار می‌کند بنابراین انسانی که به منبع الهی وصل نباشد میتی بیش نیست.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: کسانی که نور هدایت در قلبشان نفوذ کرده انسان‌هایی زنده هستند که حقایق قرآن و کلام ائمه معصومین(ع) را به خوبی درک کرده و به درستی به آن بیانات عمل می‌کنند، قبول حقایق با قلب میسر می‌شود و تا حقایق در قلب نهادینه نشود انسان احیا نمی‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حقایق و نور الهی قلب انسان را وسیع می‌کند به همین دلیل بالاترین معجزه پیامبر(ص) شرح صدر است./202/813/ب1

ارسال نظرات