۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۰۳۵۵۱
امام جمعه اصفهان:

گفتار، رفتار و حرکات امام خمینی همواره زنده است

آيت‎الله طباطبايي‎نژاد، امام خمینی(ره) را وصی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) معرفی کرد و گفت: بی‌تردید زمانی که امام راحل مسیر معصوم(ع) را در پیش گرفته است، طبعاً گفتار، رفتار و حرکاتش همواره زنده است.
آیت الله طباطبائی نژاد

آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد، امام جمعه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که امام میراث فرهنگی نیست؛ بعضی به امام به چشم میراث فرهنگی نگاه می‌کنند؛ اما امام زنده است، امام پیشوای ما و در مقابل ما است، اظهار داشت: نگاه میراث فرهنگی و نگاه زنده بودن امام تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارد.

امام جمعه اصفهان، اظهار داشت: میراث فرهنگی معمولاً به یک چیز قدیمی اطلاق می‌شود که به یک نماد تبدیل شده است و نمی‌تواند به عنوان الگو برای جامعه قرار گیرد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت:‌ زمانی که گفته می‌شود ساختمانی میراث فرهنگی است، بدین معنا است که این ساختمان در قدیم فلان فرهنگ و سبک زندگی در آن جریان داشت نه آن که از آن الگوگیری کرده و سبک زندگی خود را با آن میراث هماهنگ کنیم.

آيتالله طباطبايينژاد، ادامه داد: برخلاف میراث فرهنگی، از کسی که زنده است همواره می‌توان سرمشق گرفت، همان طور که پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را همیشه زنده می‌دانیم و تلاش می‌کنیم به چشم اسوه به آنها نگاه کرده و زندگی خود را بر اساس فرمایشات آنها هماهنگ کنیم.

وی حضرت امام خمینی(ره) را وصی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) معرفی و تصریح کرد: بی‌تردید زمانی که امام راحل مسیر معصوم(ع) را در پیش گرفته است، طبعاً گفتار، رفتار و حرکاتش همواره زنده است از این رو باید از ایشان الگوگیری و تبعیت شود چرا که ایشان میراث قدیمی نیست که از آن به عنوان مسأله‌ای در گذشته یاد کنیم./878/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات