۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۰۴۳۲۴
حجت الاسلام ماندگاری:

تنها راه مقابله با بحران اقتصادی تلاش و فعالیت همگانی است

استاد حوزه علمیه کار و تلاش را اصلی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تنها راه مقابله با مشکلات و بحران اقتصادی کشور تلاش و فعالیت همگانی است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: تکالیف الهی زمانی برای انسان آسان می‌شود که فرد از اعتقادی محکم و استوار برخوردار باشد.

وی افزود: این وعده الهی است که در برابر انجام تکالیف مزد و پاداش عطا کند و برکت یکی از آن پاداش‌های الهی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ماندگاری برکت را نتیجه سعی و تلاش انسان بیان کرد و اظهار داشت: اولین قائده برکت کار و تلاش است انسان تنبل هرگز طعم شیرین برکت را نخواهد چشید، رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: ملعون است کسی که بار زندگی‌اش به دوش دیگران باشد.

استاد حوزه علمیه کار و تلاش را اصلی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تنها راه مقابله با مشکلات و بحران اقتصادی کشور تلاش و فعالیت همگانی است بنابراین مسؤولان و مردم باید در رفع این مهم بسیار کوشا باشند.

وی افزود: امام علی(ع) با آن که حاکم جهان اسلام بودند اما به امر کشاورزی نیز اشتغال داشتند؛ امروز برخی آقازاده زمان کاری خودشان را از 10 صبح آغاز و ساعت 2 بعداز ظهر به اتمام می‌رسانند، با این همه تلاش و کوشش چگونه انتظار می‌رود آنان مشکلات کشور را مرتفع کنند.

حجت الاسلام ماندگاری در تبیین اینکه ما در اسلام فارغ التحصیل و یا دوران بازنشستگی نداریم و این دو اصطلاحی غربی است، عنوان کرد: امروز حضرات آیات و مراجع تقلید پس از 80 سال مطالعه و تحقیق باز به هم به کسب علم اهتمام دارند و این به دلیل آن است که انسان هر اندازه که علم کسب کند باز کم است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در روایت آمده که بیکاری محل تخم گذاری شیطان است؛ والدین باید تلاش کنند فرزندان را از همان محیط خانه افرادی پرتلاش و کوشا تربیت کنند تا به این وسیله فرهنگ غالب جامعه که تنبلی است رفع شود.

وی با بیان اینکه کار باید در چهار چوب دین باشد تا برکت حاصل شود، ابراز کرد: انسان در هنگام کار باید به حلال و حرام خود توجه کند که مبادا مرتکب گناه شود چرا که گناه زائل کننده برکت است./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات