۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۰۴۴۹۸
سخنان صریح عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه؛

آتش به اختیار شدن جوانان نتیجه انفعال مسؤولان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرکتولی گفت: دولت در موارد مختلف حرف رهبری را نادیده گرفت و عملکرد آنها، رهبری را وادار کرد که از جوانان و تک‌تک مردم استمداد بطلبد.
میرکتولی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی میرکتولی، عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امروز متولیان امر در انجام امور مختلف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی که بر عهده دارند خوب عمل نمی‌کنند، گفت: وقتی اتاق فرمان سستی نشان می‌دهد همه مردم باید اگر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند.

وی با اشاره به این که ما نباید منتظر مسؤولیت و سمتی باشیم تا کاری را انجام دهیم؛ اظهار داشت: ما از اول انقلاب باید همین‌طور پیش می‌رفتیم مثلاً این که از اول انقلاب گفتیم جلوگیری از منکر وظیفه نیروی انتظامی است نتیجه‌اش همین چیزی است که امروز ما مشاهده می‌کنیم که برخی افراد در ماه رمضان در خیابان سیگار می‌کشند و حجاب را از سرشان بر می‌دارند و نیروی انتظامی هم نمی‌تواند کاری کند.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که «كُلُّكُمْ راعٍ وَكُلُّكُمْ مَسؤولٌ عَنْ رَعيَّتِهِ» اظهار داشت: در جامعه اسلامی همه مسؤول هستند و همه باید مراقب باشند، اگر از روز اول همگان رسالت حفاظت از فرهنگ و دین را و حتی سلامت اقتصاد را به عهده می گرفتند، الآن چنین نمی‌شد که رده‌های بالای مملکت گرفتار فساد باشند و در رسانه ملی فساد یکدیگر را رسوا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: الآن حداقل نیمی از مردم دین‌باور هستند و اولویت اولشان اعتقادات و فرهنگ و دینشان است و مسأله ارتباط با دنیا و مسائل دیگر در رتبه‌های بعد قرار دارد و بقیه مردم هم در کوران حوادث می‌فهمند که دین چه اهمیتی دارد؛ مانند همین حادثه تروریستی تهران که مردم تازه فهمیدند که دفاع از حرم یعنی چه و داعش یعنی چه و مردم فهمیدند که دهه شصت افرادی را اعدام کردند که مردم را می‌کشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرکتولی با بیان این که برخی در انتخابات اعدام‌های دهه شصت را برای تخریب رقیب استفاده کردن و جای شهید و جلاد را عوض کردند، گفت: به نظر من رهنمود رهبر معظم انقلاب که فرمودند شما در مسائل فرهنگی آتش به اختیارید یک معنایش این است که رسالت اجتماعی که به دوش جوانان و تک‌تک آحاد جامعه است را باید خودشان انجام دهند و نهادهای مسؤول این رسالت را انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به اختلال در نهادهای فرهنگی کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب یک سال پیش بحث حقوق‌های نجومی را مطرح کردند؛ اما اتفاق خاصی نیفتاد و نجومی بگیرها سرمایه مملکت معرفی شدند و دولت در موارد مختلف حرف رهبری را نادیده گرفت و عملکرد آنها، رهبری را وادار کرد که از جوانان و تک‌تک مردم استمداد بطلبد.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه تصریح کرد: در واقع سخن مقام معظم رهبری همان سخن شهید بهشتی در دهه 60 است که می‌گفت برای خدمت به دین و فرهنگ و اقتصاد منتظر مسؤولیت و سمت حکومتی نباشید؛ زیرا آن‌قدر کار روی زمین است که حدوحصر ندارد و انجام کارهای زمین‌مانده منوط به داشتن مسؤولیت و سمت نیست؛ بنابر این همه باید قیام کنند و جلوی خلاف و فساد را بگیرند./843/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات