۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۶۴۶
آيت الله نمازي:

مجلس، وصيت نامه امام و رهنمودهاي رهبري را تبديل به قانون كند

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: مجلس شوراي اسلامي هم وصيت نامه امام خميني(ره) و هم فرمايشات و دستورالعمل‌های رهبر معظم انقلاب را به قانون تبديل كند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با تسليت شهادت مظلومانه اميرمؤمنان علی(ع)، گفت: شب گذشته و امروز، شب و روز عجيبي، براي فرزندان اميرمؤمنان(ع) و فرزندان فاطمه زهرا(س) است.  

وي با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سومين شب قدر و آخرين شب ليالي قدر در يكشنبه هفته آينده، گفت: امتياز ليالي قدر اين است سرنوشت انسانها كه در شب 19 ماه رمضان تدبير شده و در شب 21 امضاء شده است، در شب 23 ماه رمضان فرشتگان الهي نازل شده و پرونده اعمال انسانها را به محضر ولي عصر(عج) برده و امضاء و به تأييد نهايي مي‌رسد، بنابراین شب قدر، شب مهم و شب سرنوشت است، از اين رو تلاش كنيد تا از فرصت به دست آمده در شبهاي ليالي قد، حداكثر استفاده را داشته باشيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به فرازهايي از فرمايشات مهم رهبر معظم انقلاب در ديدار با مسؤولان نظام و سران سه قوه، گفت: انتخابات 29 ارديبهشت كار بزرگي بود و رسانه هاي جهاني در تبليغات پرحجم خود هيچ اشاره اي به اين مسأله مهم نكردند، اما اين انتخابات، قدرت انقلاب و عمق نفوذ نظام اسلامي را در دلها نشان داد.

وي افزود: اين بگو مگوها و تقسيم كردن مردم كار بزرگ ملت را در انتخابات خراب كرد و ما مسؤولان در اين چند سال درباره مسائل اقتصادي خيلي حرف زده ايم، اما اكنون بايد وارد عمل شد و به همين علت بايد نقشه راه روشن، اولين كار دولت باشد.

آيت الله نمازي ادامه داد: برخلاف برخي كه معتقدند مسائل خود را با آمريكا حل كنيم، بسياري از مسائل با آمريكا اساسا قابل حل نيست چرا كه مشكل آمريكا مسأله حقوق بشر، دمكراسي، موشكها و هسته اي نيست، بلكه مشكل آمريكا با اصل جمهوري اسلامي است و آنها با اصل اسلام مشكل دارند، چرا كه اسلام دين عزت و اقتدار است و عزت و اقتدار مسلمانان براي آنها قابل تحمل و پذيرش نيست.

وي افزود: موضوع حقوق بشر و تروريست بهانه است، چرا كه آمريكا خود تروريست و تروريست پرور و حامي رژيم صهيونيستي است كه مغزحامي تروريسم است، بنابر اين با آمريكا نمي توان كنار آمد و آمريكايي بدانند جمهوري اسلامي از مواضعي همچون ظلم ستيزي و دفاع از فلسطين دست بر نمي دارد و از تلاش براي احقاق حقوق ملت كوتاه نخواهد آمد.

آيت الله نمازي در ادامه با گلايه از اينكه تا كنون از وصيت نامه الهي امام و از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در سخنراني‌ها معظم له درستي استفاده نشده است، گفت: رسانه ملي سخنراني هاي رهبر معظم انقلاب را در همان روز نخست منعكس مي‌كند و رسانه هاي مكتوب و روزنامه ها نيز آن را منتشر مي‌كنند اما در مرحله اجرا، كاري انجام نمي‌شود.

وي، فرمايشات رهبر معظم انقلاب را موعظه براي همه ملت ايران دانست افزود: در محضر رهبر معظم انقلاب پيشنهاد دادم تا هم وصيت نامه امام خميني(ره) و هم فرمايشات معظم له را به صورت قانون به مجلس شوراي پيشنهاد كنند و مجلس آن را به قانون تبديل تا ضمانت اجرايي داشته باشد، اما همانگونه كه ائمه اطهار مظلوم بودند، جانشينان آنها كه امروز ولايت فقيه باشد مظلوم هستند و توجهي به اين درخواست نشده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه وزير اقتصاد كره شمالي سخنان رهبر كره شمالي را به عنوان قانون به همه سازمانها و وزارتخانه ها ابلاغ مي‌كند، گفت: كره شمالي كمونيست به سخنان رهبر خود اهميت مي دهند و تدابير و رهنمودهاي او را به عنوان قانون به وزارتخانه هاي كره شمالي ابلاغ مي‌كنند.

آيت الله نمازي ابراز اميدواري كرد مجلس شوراي اسلامي، هم وصيت نامه امام خميني(ره) و هم فرمايشات و دستورالعمل‌ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب را به قانون تبديل و ابلاغ كند.

خطيب جمعه كاشان در ادامه با اشاره به 26 خرداد ماه سالروز شهادت سرداران رشيد و شجاع اسلام، صادق اماني، محمد بخارائي، رضا صفار هرندي و شهيد رضا نيك نژاد و گراميداشت ياد خاطره شهداي مؤئلفه اسلامي، گفت: اين سرداران شجاع و رشيد اسلام كه در دوران خفقان رژيم طاغوت عليه رژيم پهلوي قيام كردند در سال 1344 توسط رژيم ستم شاهي به جرم دفاع از اسلام ناب به شهادت رسيدند.

وي همچنين با اشاره به سالروز تأسيس جهاد سازندگي در سال 58 و گراميداشت ياد و خاطره شهداي جهاد سازندگي در دوران دفاع مقدس، گفت: نيروهاي جهاد سازندگي كه بعنوان سنگر سازان بي سنگر در دوران دفاع مقدس معرفي شدند در دوران دفاع مقدس در حالي براي رزمندگان اسلام سنگر مي ساختند كه خود سنگر نداشتند و در روي ماشين آلاتي كه سنگر احداث مي‌كردند به شهادت مي رسيدند.

آيت الله نمازي پيروزي هاي اخير ارتش عراق و سوريه و نيروهاي مردمي را در سرزمين هاي تحت اشغال داعش و استقرار ارتش دو كشور در مرزهاي مشترك ميان دو كشور را مهم خواند و افزود: در پيروزهاي ارتش عراق و سوريه و نيروهاي مردمي، صدها كيلومتر از خاك عراق و سوريه از تروريست‌هاي داعش پاكسازي شد.

وي افزود: به دنبال شكست داعش ائتلاف آمريكا به كمك داعش آمد و 120 سركرده داعش را كه در منطقه در محاصره قرار داشتند نجات داد.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: انصارالله يمن با يك تير غيبي يكي از كشتي های جنگي عربستان را كه در حال عمليات خصمانه بود هدف قرار داد و آن را به قعر دريا فرستاد.

آيت الله نمازي با اشاره به انتقاد يك كارگردان مطرح آمريكا از سياست خارجي و توسعه طلبانه آمريكا، گفت: اين كارگردان مطرح آمريكايي گفته است آمريكا سيرناپذير است و هر كشور و سرزميني را كه تصرف كند قانع نمي شود و به دنبال اين است كه همه كره زمين را تحت استعمار خود درآورد.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: دويست نماينده كنگره آمريكا در شكايتي عليه ترامپ رييس جمهور آمريكا به دادگاه فدرال آمريكا خواستار استيضاح رييس جمهور آمريكا شدند.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به آتش سوزي در يك برج 24 طبقه اي در لندن، يادآور شد: در اين برج 24 طبقه كه 120 خانواده مسلمان اسكان داشتند، آژير اعلام خطر برج فعال نبوده و تاكنون علت حادثه اعلام نشده است اما در اين آتش سوزي مشكوك، حدود 17 نفر كشته و تعداد زيادي مجروح شدند.

وي يادآور شد: به دليل همزماني اين حادثه با ماه سحر ماه رمضان و بيدار بودن مسلمانان ساكن در برج، همسايگان ديگر خود را از حادثه آتش سوزي با خبر كردند و تعداد زيادي نجات يافتند كه اين نيز يكي از معجزات اسلام است./1307/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات