۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۷۷۷
آیت الله سبحانی مطرح کرد؛

گروه هایی که اسلام با آنها در جنگ است

حضرت آیت الله سبحانی گفت: مشرکان، افرادی که در صدد جنگ با مسلمانان هستند، پیمان شکنان، افرادی که مانع رسیدن صدای اسلام به مردم می شوند، کسانی هستند که اسلام با آنها در جنگ است.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در درس تفسیر سوره صف که در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم برگزار شد، اظهار داشت: اسلام با چند گروه در جنگ است؛ گروه اول مشرکان به شمار می روند که نسبت به حقوق الهی متجاوز هستند و بر بدختی خود نیز قدم برداشته اند؛ گروه دیگر، اهل کتابی که به کتاب خود عمل نکرده و به دین خود با پرداخت جزیه عمل نکنند؛ سومین گروه، کسانی هستند که با مسلمانان جنگ می کنند در صورتی که مسلمانان کاری به آنها نداشته باشند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: گروه بعدی که اسلام با آنها در جنگ است، پیمان شکنان هستند؛ در عصر رسول خدا(ص) مشرکانی بودند که با پیامبر(ص) پیمان بسته و سپس پیمان شکنی کرده بودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن بیان پرسشی مبنی بر این که چرا نباید بعد از پیامبر(ص) کسی با زنان آن حضرت ازدواج کند؟ ابراز داشت: علت این است که همسران پبامبر در میان مسلمانان محترم هستند و اگر کسی ازدواج می کرد، از این محرمیت سوء استفاده می کرد.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: پنجمین گروه که اسلام با آنها در جنگ است، کسانی هستند که مانع می شوند صدای اسلام و پیامبر(ص) به گوش مردم برسد. 80 سال در شوروی سابق پرده آهنین کشیدند و کسانی که پشت این پرده بودند، دوست داشتند که بدانند که دنیا چه می گوید، اما حاکمان این کشور مانع می شدند.

وی گفت: در برخی از نوشته ها آمده که وقتی که الجزایر با فرانسوی ها جنگ داشتند تا این که استعمار را از کشور خود خارج کنند، در این میان مسیحیانی بودند که از آنها سؤال شد که شما چرا به یاری آمدید؟ می گفتند باید مستضعف را از دست مستکبران خارج کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امیر مؤمنان خصایص زیادی دارد؛ ابن عباس می گوید که 300 آیه درباره امیر مؤمنان(ع) نازل شده است؛ ابن عباس ترجمان قرآن است و چنین حرفی را مطرح می کند؛ از فردی مسیحی که نویسنده کتابی چهار جلدی درباره حضرت علی(ع) بود، سؤال شد که چرا این کتاب را نوشتی؟ گفت من دیدم که غربی ها می خواهند که تمام فضیلت ها را به خود مرتبط کنند، من کتابی نوشتم تا بدانند در شرق نیز چنین شخصیت والایی است؛ در ابتدا گمان می کردند که من از روی تعصب این کتاب را نوشتم، اما وقتی متوجه شدند که من مسیحی هستم، از این حرف خود دست کشیدند./822/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات