۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۰۸۶۸۱
آیت الله قرهی مطرح کرد؛

شهادت مردان الهی، ضامن پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با گرامیداشت سالروز شهادت ‌آیت الله صدوقی گفت: در حقیقت با شهادت بزرگانی مانند آیت الله صدوقی انقلاب اسلامی تضمین شد و منافقین رسوا شدند.
آیت الله قرهی

آیت الله روح الله قرهی، تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی، گفت: شهید آیت الله صدوقی از نسل شیخ صدوق بود.

استاد درس خارج فقه در خصوص ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار عنوان کرد: از خصوصیات بارز آیت الله صدوقی این بود که در فقاهت بسیار خبره بود و در شهر یزد با ساده زیستی و روشنگری افراد زیادی را به طرف دین اسلام جذب کرد، به همین علت شهر یزد که به دارالمؤمنین مشهور است، بعد از گذشت سال‌های متمادی هنوز مدیون هدایت‌های این مرد الهی است.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) افزود: شهید آیت الله صدوقی با وجود اینکه می‌توانست مانند شهدای بزرگواری مانند آیت الله دستغیب و آیت‌الله مدنی مرجع تقلید و مدعی اجتهاد باشد اما خود را خادم انقلاب، نظام اسلامی و از مریدان امام خمینی(ره) می‌دانست و شهادتش اعاظم دین از جمله امام راحل را بسیار متأثر کرد.

آیت الله قرهی با اشاره به مقام علمی و معرفتی شهید آیت الله صدوقی گفت: اعاظمی که در سال‌های بعد از شهادت این عالم بزرگ مرجع تقلید شدند همواره از نظریات او استفاده می‌کردند؛ بزرگانی چون حضرات آیات فاضل لنکرانی و نوری همدانی معتقدند شهید آیت الله صدوقی در بُعد علمی و نظریه‌ پردازی بسیار قوی و مسلط بوده است.

وی در خصوص دیگر فضایل ایشان افزود: آیت الله صدوقی در عین حال که ثروت زیادی از باب اراضی داشت ولی زندگی بسیار ساده‌ای داشت و در رسیدگی به احوالات مردم، همچنین بزرگان تبعید شده به شهرهای دیگر همواره پیش‌قدم بود.

استاد درس خارج فقه درباره شهادت این عالم بزرگ اظهار داشت:یکی از جنایات منافقین، به شهادت رساندن این مرد الهی بود که عمر خود را در راه خدمت به مردم و دین اسلام صرف کرد. شهید آیت الله صدوقی بیان بسیار زیبایی درباره شهادت داشت و شهادت را برای خود، مثل آب عامل حیات می‌دانست.

وی در پایان با بیان اینکه مردان الهی همواره در انتظار شهادت و فدا شدن در راه خدا و دین حق هستند، خاطرنشان کرد: آیت الله صدوقی در حال صیام و با لب تشنه به دیدار حضرت حق شتافت. در حقیقت با شهادت این مردان الهی انقلاب اسلامی تضمین شد و منافقین رسوا شدند./966/ت۳۰۲/ج۱

ارسال نظرات