۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۰۸۸۷۸
برای نخستین بار؛

آزمون خارج فقه و اصول در تربت حیدریه برگزار شد

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه گفت: آزمون خارج فقه و اصول در سطح مدارس علمیه برای نخستین بار در تربت حیدریه برگزار شد.
آزمون خارج فقه و اصول در تربت حیدریه آزمون خارج فقه و اصول در تربت حیدریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام محمد رضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه نخستین آزمون خارج فقه و اصول در تربت حیدریه گفت: در حال حاضر آزمون خارج فقه، فردا نیز آزمون خارج اصول و روز سه شنبه آزمون تفسیر بین طلاب و روحانیون واجد الشرایط برای رسیدن به مدارج عالی و  سطح چهارحوزه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این آزمون ۲۰ نفر از مجموع ۴۰ نفر طلبه و روحانی متقاضی ثبت نام کرده، حائز شرایط شرکت در آزمون بودند و کسانی که نمره قابل قبولی کسب کنند می توانند اقدام به تحصیلات عالی در حوزه علمیه تربت حیدریه و یا هر حوزه مورد انتخاب خود کنند.

امام جمعه تربت حیدریه با بیان این که این آزمون به صورت کتاب باز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در این آزمون طلاب و روحانیون می توانند از جزوات و کتاب های خود استفاده کنند، زیرا سوالات باید بر اساس استدلال طلاب پاسخ داده شود.

گفتنی است، در حال حاضر حوزه علمیه تربت حیدریه متشکل از چهار مدرسه هراتی، مقیمی، فولاد و حوزه خواهران ریحانه الرسول(س) است که در مجموع با ائمه جماعات و روحانیون هجرت بالغ بر ۷۰۰ طلبه و روحانی مشغول به تحصیل هستند.

شایان ذکر است؛ درس خارج فقه و اصول که مدارج عالیه حوزه و در سطح دکترا می باشد برای نخستین بار در تربت حیدریه به تصویب رسیده و بصورت رسمی برگزار می شود که توجه به تصویب سطح چهار حوزه ادامه تحصیلات عالی در شهرستان و یا سایر مراکز حوزه علمیه بنا به انتخاب طلاب امکان پذیر است./864/۲۰۳/ب2

 

 

 

ارسال نظرات