۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۰۹۱۲۳
معاون سازمان اوقاف:

ساختار تبلیغی حوزه باید متحول شود

حجت الاسلام شرفخانی تحول در ساختار تبلیغی حوزه علمیه را ضروری دانست و بر استفاده از ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی در تبلیغ تأکید کرد.
حجت الاسلام احمد شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف که ظهر امروز در این اداره کل برگزار شد با اشاره به اهمیت تبلیغ عنوان کرد: در موقعیتی قرار داریم که اگر شناخت دقیق و بصیرت نسبت به شرایط پیرامونی خود داشته باشیم، متوجه برنامه ریزی سنگین و ناتوی تبلیغی و فرهنگی استکبار علیه اسلام و تشیع خواهیم بود.

وی افزود: استکبار جهانی با تمام توان خود یک ناتوی جمعی و جهانی برای نشانه گرفتن اذهان و افکار جامعه جهانی تدارک دیده است تا بتواند با تسلط کامل بر جامعه جهانی، مدیریت خود را اعمال کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: نگاه استکباری از ابتدای خلقت بشر تا کنون وجود داشته است و امروز استکبار جهانی تمام تلاش خود را در این مسیر قرار داده است که تنها مانع خود که معارف قرآن و عترت و اسلام ناب است را از سر راه بردارد و ما نیز باید نسبت به این برنامه های دشمن آگاه باشیم.

حجت الاسلام شرفخانی بازگشت بشر به هویت حقیقی را از مسائل اصلی امروز جهان دانست و خاطرنشان کرد: امروزه بشریت از لذایذ مادی خسته شده و به دنبال آرامش حقیقی و بازگشت به هویت اصلی خود است و به بن بست رسیدن فرهنگ غرب را به وضوح مشاهده می کند.

وی اضافه کرد: امروز بشر کاسه گدایی برای دستیابی به آرامش حقیقی را به دست گرفته است و دشمنان در این بخش نیز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا این نیاز حقیقی بشر را دچار انحراف کرده و به سمت مسائل حاشیه ای و غیر واقعی بکشانند.

حجت الاسلام شرفخانی تأکید کرد: اگر امروز می بینیم که دشمن حمایت همه جانبه ای از گسترش فرقه های انحرافی دارد و با دلارهای کثیف به دنبال ایجاد فرقه های انحرافی هستند نشان دهنده این است که دشمن برنامه ریزی دقیقی برای نیازهای مختلف بشر دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف ابراز کرد: لازم است مبلغان ما نیز از تمام ظرفیت های موجود در حوزه رسانه و فضای مجازی استفاده کنند و در کنار تبلیغ سنتی و منبر، از این ظرفیت بزرگ تبلیغی نیز بهره ببرند تا بتوانند ضمن ارتباط با مردم، مرجع پاسخگویی به نیازهای دینی مردم باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساختار تبلیغی حوزه علمیه نیازمند تحول جدی است و اگر ما نتوانیم از ظرفیت های تبلیغ نوین استفاده کنیم، دشمن مرجعیت دیگری را با استفاده از ابزار تلبیغ و رسانه معرفی می کند و عرصه تبلیغ به دست کسانی می افتد که نسبتی با دین و معارف دینی ندارند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات