۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۹۲۳۱
سخنران حرم حضرت معصومه:

کودکان براساس جنسیت و تفاوت های دختر و پسر تربیت شوند

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه کودک با جنسیت و هویت خاصی متولد می شود، گفت: تربیت دینی، تربیت براساس جنسیت و تفاوت های دختر و پسر است.
تربیت جنسی کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد عباسی نیا، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در جمع طلاب و بانوان در شبستان نجمه خاتون(س) با بیان اینکه دانش غرب در زمینه تربیت کودک و ماهیت انسان بسیار اندک است، گفت: متأسفانه امروز اندیشمندان غرب در راستای تأمین منافع قشر سرمایه دار بدون توجه به ماهیت و فطرت انسان بیان می کنند که جنسیت امری قراردادی بوده و هیچ واقعیت خارجی ندارد و  این محیط است که جنسیت افراد را تعیین می کند.

وی افزود: از اولین لحظه لقاح و انعقاد نطفه جنسیت جنین مشخص شده و این جنسیت غیر قبال تغییر است و نه تنها اسلام بلکه علوم پزشکی نیز این موضوع را مورد تأیید قرار داده اند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: چطور ممکن است نطفه ای که دارای ماهیت و ساختار اندامی خاص است بدون هویت جنسی بوده و ما شاهد هستیم حتی کودکان در دو سال اول تولد رفتارهای جنسیتی از خود نشان می دهند.

وی با اشاره به اینکه دختر و پسر ماهیتا از نظر جنسیت با یکدیگر تفاوت داشته و حتی این تفاوت مربوط به فیزیک جسمی نبوده بلکه فرآیند تفکر نیز در این دو متفاوت است، گفت: اسلام بر این موضوع تأکید داشته و تربیت مد نظر اسلام تربیت براساس جنسیت است ولی تربیت براساس جنسیت به معنای تبعیض نیست بلکه به این معنا است که هرکس براساس فطرت خود تربیت شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: قرآن کریم و روایت ها حتی در تعلیم فرزندان اصل جنسیت را رعایت کرده و پیامبر(ص) می فرمایند که دختر مقدم بر پسر است و می فرمایند دختر رحمت خدا بر بندگان و پسر نعمت است و قرآن بیان می کند که به دختران خود سوره نور را تعلیم داده و آنها را با حیا تربیت کنید و در زمینه تربیت و تعلیم قرآن به پسر این نگرش قرآن متفاوت است.

عباسی نیا با تأکید براینکه شرط موفقیت در تربیت چه در دروان کودکی و چه در دوران نوجوانی تربیت براساس جنسیت است، گفت: اگر دختر براساس ماهیت خود تربیت شود با حیا و عفیف می شود همانطور که فطرتا اینگونه هستند و اگر پسر بر اساس ماهیت خود درست تربیت شود فطرتا دین مدار و با غیرت می شود و دختر و پسری که به این شکل تربیت شوند خود تربیت کننده انسان های کامل خواهند بود همانطور که حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) این گونه بودند.

وی یادآور شد: باید هیاهوی حذف جنسیت و عدالت جنسیتی که در حقیقت به دنبال یکی کردن زن و مرد است را کنار گذاشته و صادقانه برای تربیت انسان های وارسته اقدام کنیم چون اگر به این هیاهوها تن بدهیم خیلی زود مانند غرب در فساد اخلاقی غرق شده و به صورت کامل انسانیت و کانون خانواده در جامعه از بین خواهد رفت./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات