۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۰۹۷۰۳
به بهانه سیلی سخت سپاه؛

غلظت ما و غیظ دشمن

جبهه حق با توجه به معیت و امداد الهی همواره در برابر «غیظ» دشمنان دارای استحکام و استواری ویژه‌ای به نام «غلظت» است؛ نوعی غنی‌سازی شخصیتی و انسانی که به دنبال خود استقلال و عدم وابستگی به قدرت‌ها را به وجود می‌آورد.
وقاحت دشمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، قرآن مجید در ترسیم امت اسلام واژه «استغلاظ» و «غلظت» را به کار برده است که به معنای استواری، استحکام، اقتدار، سربلندی، سرو صفتی و سیادت و سروری در برابر استکبار و مستکبران است.

در آیه 123 سوره توبه می‌خوانیم: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذینَ یلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَ لْیجِدُوا فیکُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید با کافرانی که به شما نزدیک‌ترند پیکار کنید و دشمنان دورتر، شما را از دشمنان نزدیک غافل نکند، آن‌ها باید در شما شدت و خشونت و قدرت احساس کنند و بدانید خداوند با پرهیزکاران است.

از این آیه استفاده می‌شود که:

1- در برابر دشمن فقط شهامت و شجاعت درونی و آمادگی روانی کافی نیست، باید این آمادگی را به دشمن نشان داد و قدرت را به رخ او کشید. حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش عمل به این آیه بود؛ چون نمایش قدرت نظام اسلامی ایران در برابر کفّار و مستکبران بود.

2- دشمن دو گونه است؛ داخلی و خارجی، مسلمانان همواره باید در برابر این‌گونه دشمن‌ها آمادگی داشته باشند و دشمنان دوردست آنان را از دشمنان داخلی غافل نسازد.

3- در جبهه حق علیه باطل همواره امداد الهی را باید در نظر داشت، «معیت» و همراهی خداوند با رهروان راه حق یکی از سنت‌ها و قوانین عالم هستی است که در جای‌جای قرآن به آن اشاره شده است.

ازجمله در همین آیه شریفه «واعلموا ان الله مع المتقین» و در آیات دیگر خداوند خطاب به موسی و هارون می‌فرماید: «قَالَ لَا تَخَافَا إِنَّنِی مَعَکمَا أَسْمَعُ وَأَرَی»؛ خداوند فرمود: موسی و هارون! نترسید من با شما هستم می‌شنوم و می‌بینم. (طه آیه 45)

بنابراین جبهه حق با توجه به معیت و امداد الهی همواره پرقدرت و پرهیبت و دارای استحکام و استواری ویژه‌ای است که از آن به‌عنوان «غلظت» نام برده شده است و به تعبیر نگارنده، غلظت نوعی غنی‌سازی شخصیتی و انسانی است که به دنبال خود استقلال و عدم وابستگی به قدرت‌ها را به وجود می‌آورد.

جبهه حق از عیار بالایی در راستای غنی‌سازی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که در برابر تهدیدها و تحریم‌ها کرامت و عزت خودش را حفظ می‌کند و با ایستادگی و مقاومت خشم دشمن را دوچندان می‌سازد.

غیظ و خشم دشمن

دشمنان قسم‌خورده اسلام و نظام اسلامی از روحیه جهادی و استواری ملت مسلمان ایران نگران و ناراحت‌اند و این نگرانی خودشان را با خشم و غیظ اعلام می‌کنند، قرآن هم در برابر آنان می‌گوید: «قل موتوا بغیظکم»؛ پیامبر! به آنان بگو خشمگین باشید و از این عصبانیت خود بمیرید.

هراس دشمن ریشه در سستی باورهای او دارد، باطل همواره بی‌پشتوانه و هراسناک است. قرآن کریم می‌فرماید: «سَنُلْقی فی قُلُوبِ الَّذینَ کَفَرُوا الرُّعْبَ بِما أَشْرَکُوا»(آل عمران 151)؛ ما در دل و جان کافران و متکبران رعب و ترس می‌افکنیم به جهت اینکه آنان مشرک و بی‌پشتوانه هستند.

ترس دشمنان از اقتدار ملت مسلمان ایران طبیعی است، قرآن می‌فرماید اگر جبهه حق از عِده و عُده لازم برخوردار باشند و روحیه جهادی و انقلابی خود را حفظ کنند دشمن از آنان حساب می‌برد و معادلاتش به هم می‌ریزد. «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ»؛ آنچه در توان دارید در برابر دشمنان زمان سازید چون‌که آنان از این آمادگی و اقتدار شما می‌هراسند.

اگر ملت اسلام بر اساس اسلام ناب محمدی و رهبری معنوی و الهی مسیر خود را تنظیم کند از ابهت و هیمنه و هیبت ویژه‌ای برخوردار می‌شود که دشمنان را در اهداف ضد انسانی و ضد اسلامی‌اش ناکام می‌گذارد.

اگر موضوع ایران هراسی را ابَررسانه‌های خبیث استکباری در دنیا مطرح کرده‌اند، ریشه‌اش «ایمان هراسی» است، امام باقر (ع) فرمودند: «ان الله اعطی المؤمن ثلاث خصال: العزة فی الدنیا و الفلح فی الآخرة و المهابة فی صدور الظالمین»؛ خداوند به مؤمنان و جامعه ایمانی سه ویژگی عنایت کرده است: عزت و نفوذناپذیری و سربلندی در دنیا، فلاح و رستگاری در آخرت و هیبت و مهابت در سینه ستمگران.

امروز به فضل الهی امت اسلام بر فراز قلهٔ افتخار و عظمت و اقتدار قرار گرفته و هیبت و صولت و صلابت ایران اسلامی جایگاه اسلام ناب را در دنیا به نمایش گذاشته است، امید آنکه این صلابت و غیرت دینی همراه با بصیرت و حضور به هنگام در میدان‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همچنان پایدار بماند و کوثر انقلاب اسلامی را به دولت کریمه امام عصر (عج) متصل سازد و جهان را به عدل و امنیت فراگیر، فراخواند.

رسالت رسانه

رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و رسانه‌های ارزشی در انعکاس این اقتدار ملی و اسلامی نقش بی‌بدیل و اثرگذاری دارند، نمایش قدرت ملت و رژه ملی و سراسری در برابر تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی کاری است که باید در صدر برنامه‌های صداوسیما و رسانه‌های داخلی قرار گیرد.

به فضل الهی رسانه‌های داخلی در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است و از گام‌های استوار عزیزان ارزش باور و ولایت محور در این مجموعه سپاس‌گزاری می‌شود، لکن به این نکته باید توجه داشته باشیم که «به آنچه انجام گرفته شاکر باشیم ولی قانع نباشیم».

قناعت در صدور ارزش‌ها و تولید برنامه‌های سازنده روا نیست؛ ازاین‌رو باید همواره با تولید برنامه‌های فاخر با کمک گرفتن از هنر متعهد در ماندگاری پیام انقلاب اسلامی و استواری و ولایت مداری ملت بزرگ ایران اسلامی تلاش کرده و تمام توان خود را به کار بگیریم./704/9314/ب1

ارسال نظرات