۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۰۹۷۳۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

انقلاب و اسلام دو معیار اساسی در دانشگاه فرهنگیان است

حجت الاسلام علیا نسب با بیان اینکه رهبری انقلاب بارها به مسأله انقلاب و اسلام در رابطه با دانشگاه فرهنگیان تأکید داشته اند، گفت: این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه ها دارای دانشجویان انقلابی و اخلاقی بیشتر است.
حجت الاسلام علیا نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسین علیا نسب عصر پنجشنبه در دیدار مدیران و اساتید دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از مهمترین دانشگاه های کشور است، اظهار داشت: تربیت معلمان آینده سازان کشور در این مرکز صورت می گیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در رابطه به دانشگاه فرهنگیان و اهمیت آن، ابراز داشت: در بیانات رهبر معظم انقلاب دانشگاه فرهنگیان با حوزه علمیه مقایسه شده است، این نشان از جایگاه و  اهمیت این دانشگاه دارد، دانشگاه فرهنگیان در حقیقت مرکز تربیت معلمان آینده سازان کشور است.

حجت الاسلام علیا نسب با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر جذب معلمان بر معیار اسلام و انقلاب تأکید داشته اند، تصریح کرد: معیار انقلاب و اسلام همیشه در رابطه با دانشگاه فرهنگیان در بیانات رهبر انقلاب وارد شده است، بنابراین دانشگاه فرهنگیان یک مرکز اساسی و مهم است که باید در توسعه روز افزون آن تلاش کنیم.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم، گفت: افزایش ظرفیت دانشگاه‌های معلم‌پرور برای نیاز به معلم در آینده در حقیقت گامی در توسعه این دانشگاه است، همچنین همه‌ فرایندهایی که منتهی می شود به جذب معلّم، برای تدریس و برای تعلیم و تربیت، بایستی سالم و با معیار اسلام و انقلاب سنجیده شود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای ارزش و تقدس است و در این دانشگاه تمام تلاش پرسنل آن تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت است، دانشگاه فرهنگیان دارای پرسنل ولایت مدار و بر تحقق بیانات رهبری انقلاب نظارت دارند.

وی با اشاره به درصد بالای دانشجویان انقلابی و اخلاقی در دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها، تصریح کرد: این دانشگاه نمونه یک دانشگاه انقلابی برای تحقق اسلام و تربیت اسلامی است، این دانشگاه در بررسی میزان تعهد اخلاقی و انقلابی دانشجویان یک دانشگاه برتر است.

حجت الاسلام علیا نسب با تأکید بر تلاش روز افزون در ارتقا سطح کیفی دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه مرکز تربیت معلمان است بنابراین این موفقیت ها رضایت بخش نبوده و تمام تلاش پرسنل این دانشگاه حرکت به سوی آیده‌آل ها است و در این مسیر از نماینده ولی فقیه در استان درخواست حمایت داریم./۲۰۳/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات