۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۱۰۷۴۹

بازدید معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از مراکز فرهنگی حرم حضرت معصومه

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه ظهر امروز از کتابخانه و موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بازدید کرد.
بازدید معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از مراکز فرهنگی حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ظهر امروز از موزه، کتابخانه و مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه(س) بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه و موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از مراکز غنی فرهنگی در شهر قم محسوب می شود، گفت: استفاده از ظرفیت های این اماکن فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) می تواند نقش مؤثری در توسعه علمی و فرهنگی کشور و جهان اسلام داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه معاونت پژوهش حوزه های علمیه به دنبال استفاده کاربردی تر و بیشتر از مراکز فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) است، تصریح کرد: ارتباط میان مراکز فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و معاونت پژوهش حوزه های علمیه از گذشته های دور تاکنون برقرار بوده است اما با توجه به نیازهای کنونی جامعه در عرصه فرهنگ لازم و ضروری است که این ارتباط ها افزایش یابد.

همچنین حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این بازدید با بیان اینکه کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) حجم قابل توجهی از آثار علوم دینی و انسانی را به خود اختصاص داده است و افراد در سطوح مختلف سنی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه از این آثار استفاده کنند، گفت: آثار این مجموعه از سوی محققان و علمای برجسته ای از جمله آیت‌الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری به کتابخانه حرم مطهر اهدا شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش قابل توجه مراجعان نیاز کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) به منابعی علمی در حوزه علوم انسانی به یوژه علوم انسانی اسلامی بیشتر شده است./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات