۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۱۶۹۰
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون مطرح کرد؛

ریشه اختلافات خانوادگی؛ لجبازی یا ندانم کاری

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر زن و مرد در همه چیز به هم شبیه و یکسان بودند زندگی در کنار هم برایشان دشوار و غیر ممکن می شد، گفت: تفاوت های زن و مرد زندگی مشترک را شیرین و پایدار می کند.
تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والسملین سید علیرضا تراشیون، در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در زندگی مشترک نباید از همسر توقع داشت همانگونه که با مادر یا پدر خود رفتار می کند با ما هم به همان شکل رفتار کند، گفت: این انتظار در زندگی زناشویی مشکل آفرین است.

وی افزود: در بسیاری از اختلافاتی که میان زن و شوهر بروز می کند ریشه اختلاف در لجبازی نیست بلکه در ندانم کاری است یعنی فرد نمی داند که باید با همسر خود به چه شکل رفتار می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برای رسیدن به یک زندگی موفق در نخستین مرحله زن و شوهر باید خصوصیات رفتاری و نیازهای یکدیگر را بشناسند، ادامه داد: زمانی که زن و شوهر نیازهای یکدیگر را بشناسد خواهند توانست بر همین مدار رفتار خود را تنظیم کنند به این ترتیب بسیاری از مشکلات از بین رفته و یا قابل حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان اینکه یک زن موفق در وهله اول از خود شناخت کسب کرده و سعی می کند که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد، گفت: فردی که در شناخت خود ناتوان باشد نخواهند توانست در شناخت همسر خود موفق باشد.

وی با تأکید براینکه خداوند زن و مرد را در بعضی از زمینه ها با یکدیگر متفاوت آفریده است، ادامه داد: این تفاوت در آفرینش برای همزیستی مسالمت آمیز مرد و زن در کنار یکدیگر بوده و خداوند زن و مرد را به گونه ای خلق کرده که نسبت به هم همپوشانی داشته باشند همانطور که در قرآن کریم زن و مرد لباس یکدیگر معرفی  شده اند و منظور از لباس چیزی است که عیب های انسان را بپوشاند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اختلاف زمانی در زندگی مشترک بروز می کند که زن و شوهر بخواهند این تفاوت ها را نادیده گرفته و به صورت مطلق طرف مقابل را وادار به قبول خواسته های خود کنند، گفت: بنابراین اگر طرف مقابل را به همان شکل آفریده شده بپذیریم و سعی کنیم براساس نیازها و شناخت ها رفتار خود را تنظیم خیلی زود این اختلافات برطرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون یادآور شد: زیبایی زندگی مشترک در این است که زن و مرد با یکدیگر تفاوت دارند و اگر قرار بود که زن و مرد در همه چیز مشترک باشند، زندگی با فردی که در تمام خصایص شبیه اسنان است،کاری دشواری بوده و به عبارت دیگر نمی توان با یک کپی زندگی کرد و امروزه در جوامع غربی که به دنبال یکسان سازی زن و مرد هستند شاهد بروز مشکلات بسیاری زیادی هستیم که نه تنها این دو موجود را به یکدیگر نزدیک نکرده بلکه موجب دور شدن آنها از یکدیگر شده و زمینه از بین رفتن کانون خانواده را فراهم کرده است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات