۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۱۱۸۸۳
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

مجلس خبرگان جلوه اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است

آیت الله کعبی با تشریح فعالیت های مجلس خبرگان رهبری از برگزاری جلسات خصوصی با مسؤولان ارشد نظام و ارائه برخی توصیه ها برای صیانت از انقلاب اسلامی خبر داد.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان  رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت سالگرد تشکیل نخستین مجلس خبرگان، به دستاوردهای مهم این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان ضامن مشروعیت و مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مجلس خبرگان رهبری جلوه اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری نهادی برخاسته از شرع و دموکراسی است، نمایندگان مجلس خبرگان از سویی به دلیل اجتهاد، عدالت، درایت سیاسی و اجتماعی جایگاه ویژه ای از حیث حوزوی و معنوی و سیاسی اجتماعی بر خوردار بوده و با این جایگاه تضمین کننده مشروعیت نظام اسلامی در سطح جایگاه رفیع ولایت فقیه هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: از سوی دیگر چون نمایندگان مجلس خبرگان منتخب مردم هستند جایگاه مقبولیت نظام اسلامی را در رأس نظام تضمین می کنند؛ بنابراین مجلس خبرگان جلوه اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

با وجود خبرگان مردم از نظر سلامت شرعی و تداوم جایگاه مردمی نظام اطمینان خاطر پیدا می کنند

وی ادامه داد: با وجود مجلس خبرگان مردم از نظر سلامت شرعی و تداوم جایگاه مردمی نظام اسلامی اطمینان خاطر پیدا می کنند، مهم ترین عملکرد مجلس خبرگان حضور فعال در عرصه داخلی و بین الملل و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد اطمینان برای تداوم قانونی و شرعی نظام مقدس اسلامی جهت تحقق اهداف کلان است.

آیت الله کعبی با بیان این که مجلس خبرگان مجلس ولایت فقیه است، ابراز داشت: کارکرد اصلی خبرگان تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، مطالبه گری از مسؤولان عالی نظام اسلامی در جهت حرکت در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی، بیان حقایق دینی متناسب با مسائل نو پیدا و حفظ روحیه و هویت اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تشریح فعالیت های کمیسیون های 6 گانه مجلس خبرگان رهبری

وی عنوان کرد: مجلس خبرگان برای تحقق این وظایف از 6 کمیسیون برخوردار است که این کمیسیون های 6 گانه حداقل ماهی یک بار جلسه تشکیل می دهند تا سطح آمادگی خود را برای انجام وظایف افزایش دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف کمیسیون های 6 گانه خبرگان خاطرنشان کرد: این کمیسیون شرایط داخلی و بین المللی را به صورت مرتب رصد می کند، کمیسیون اصل107 و 109 درباره شرایط تداوم و استمرار رهبری بحث می کند.

بررسی تداوم صفات و استمرار رهبری در کمیسیون تحقیق خبرگان

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل 108 قانون اساسی در مورد قوانین و مقررات داخلی کار می کند، کمیسیون حراست و پاسدای از ولایت فقیه به صورت عمده آسیب های فکری، آفت های میدانی و مخاطراتی که ولایت فقیه و نظام مبتنی بر ولایت فقیه را تهدید می کند مورد بررسی قرار می دهد و راه های عملی برای رفع و دفع آن را ارائه می کند.

آیت الله کعبی با اشاره به وظایف کمیسیون تحقیق خبرگان گفت: این کمیسیون با موضوع اصل 111 قانون اساسی است که تداوم صفات و استمرار رهبری را بررسی می کند، همچنین کمیسیون اداری مالی هم وجود دارد که به مسائل اداری و مالی خبرگان رسیدگی می کند.

برگزاری جلسات خصوصی با برخی از مدیران و مسؤولان ارشد نظام و ارائه توصیه ها برای صیانت از انقلاب

وی افزود: افزون بر این کمیسیون های 6 گانه، دبیرخانه مجلس خبرگان با دفترهای قم و تهران فعال است، همچنین مرکز تحقیقات مجلس خبرگان علاوه بر مجله حکومت اسلامی، گردهمایی هایی در زمینه حکومت دینی، ولایت فقیه و نظام اسلامی و فقه سیاسی برگزار می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مجلس خبرگان مجلسی فعال، کارامد، به روز، حاضر در صحنه و مطالبه گر است، اظهار داشت: مجلس خبرگان از طریق بیانیه هایی که صادر می کند و به تأیید هیأت رییسه مجلس خبرگان می رسد همواره دغدغه ها و نگرانی های خود را از عبور از خطوط قرمز انقلاب توسط برخی از مدیران و مسؤولان تذکر داده و می دهد.

وی ادامه داد: در این راستا خبرگان جلسات خصوصی با برخی از مدیران و مسؤولان ارشد نظام را برگزار می کند و توصیه های لازم را برای صیانت از انقلاب اسلامی، تحکیم ها ارزش های اسلامی و پاسداری از ولایت فقیه به مدیران ارشد نظام داده است./1323/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات