۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۱۱۹۵۹

آیین رونمایی از رمان «برادر انگلستان» برگزار شد

آیین رونمایی از رمان «برادر انگلستان» اثر علیرضا قزوه غروب امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.
علیرضا قزوه - نشست تخصصی شعر آیینی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از رمان «برادر انگلستان» اثر علیرضا قزوه غروب امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از چهره‌های فرهنگی و نویسندگان از جمله محسن مومنی شریف، یوسف قوجق، محمدکاظم مزینانی، داود امیریان، میلاد عرفان‌پور حضور داشتند از نخستین اثر رمان علیرضا قزوه رونمایی شد.

در این مراسم اکبر خلیلی روزنامه نگار به سخنرانی پرداخت و گفت: آنچه من در این کتاب دیدم از نظر من کار مدنی بود که خیلی فشرده و پرهیجان است.

وی افزود: سبک کتاب انسان‌ها را به چالش کشیده و سرگردان می‌کند که بتواند به هدف خود برسد.

خلیلی بیان داشت: از فصل هفتم که وارد مسائل سیاسی شده دچار ساختارشکنی است.

در ادامه محمد کاظم مزینانی گفت: بسیاری از داستان نویسان با ادبیات فارسی و طرح واژگانی بیدا می‌کنند اما کسی که عمری با زبان فارسی زندگی کرده است کم نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه در کتاب برادر انگلستان با نگاه ارسطویی مواجه نیستیم، عنوان کرد: هر داستانی کشف و شهود نویسنده است که کتاب برادر انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همچنین در ادامه رضایی رییس حوزه هنری تهران گفت: دنیای شعر و شاعر با داستان نویسی متفاوت است اما نویسنده کتاب برادر انگلستان در این کتاب از دنیای شاعری فاصله دارد.

وی افزود: نویسنده به بهترین نحو از عهده نوشتن کتاب برآمده است و جای کسی را تنگ نکرده است.

رضایی گفت: این کتاب رمانی است که انسان را به یاد داستان‌های هزار و یک شب می‌اندازد، این کتاب چنان محکم نوشته شده است که خواننده حرفه‌ای نمی‌تواند آن را رها کند.

بنابراین گزارش رمان "برادر انگلستان" نخستین رمان علیرضا قزوه است که انتشارات سوره مهر آن را 376 صفحه منتشر کرده است و چند نفر از حاضران در سخنان کوتاهی به بررسی این اثر پرداختند.
 
به گفته قزوه این رمان که به روایت وقایع پس از کودتای 28 مرداد 32 می‌پردازد تا روزهای پس از انقلاب نیز ادامه پیدا می‌کند و خواننده را وارد حال و هوای داستان می‌کند./۲۰۱/۸۰۷/ب۱
ارسال نظرات