۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۱۲۰۷۲
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور:

فرهنگ دفاع مقدس تمام کشورهای اسلامی را متحول کرده است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس نه‌تنها ایران، بلکه همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی را متحول کرده است.
سردار بهمن کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب ما را تثبیت کرد، افزود: عظمت دفاع مقدس در آینده بیشتر از زمان کنونی قابل‌مشاهده و ملاحظه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در هر حوزه‌ای که وارد شویم دفاع مقدس آن را متحول کرده است، اظهار کرد: در بخش‌های هنری، پزشکی، هسته‌ای، موشکی و هر مسئله سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور که نگاه کنیم، تأثیرات دفاع مقدس را می‌توان به عینه دید.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: به هر جای کشور که نگاه می‌کنیم جلوه‌ها و تأثیرات دفاع مقدس را در خود جای داده که این یک ارزش است.

به گفته وی ادامه راه شهدا و ثبت آثار و خاطرات آنها تنها وظیفه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیست بلکه رسالت آحاد مردم است.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه مسؤولان، علما و نخبگان جامعه باید در این راه یاور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشند، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس نه‌تنها ایران، بلکه همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی را متحول کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً همه مردم دنیا دیدند که کشورهای سوریه و عراق در حال سقوط بودند؛ اما تأثیرپذیری از فرهنگ شهدا و استفاده از تاکتیک‌های نظامی که در دوران دفاع مقدس استفاده می‌شد، توانست معادلات نظامی دشمنان در این کشورها را برهم بزند.

سردار کارگر اظهار کرد: سوریه 90 درصد و عراق 70 درصد از خاک خود را از دست داده بود؛ اما فرهنگ دفاع مقدس و تجربیاتی که مستشاران نظامی از دوران دفاع مقدس کسب کرده بودند توانست این کشورها را از چنگال دشمنان بیرون بیاورد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس در خراسان شمالی باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: در این استان لازم است برای چاپ کتاب خاطرات شهدا و رزمندگان تلاش بیشتری شود.

وی گفت: در آینده نزدیک در خراسان شمالی مرکز فرهنگی دفاع مقدس (موزه دفاع مقدس) تأسیس خواهد شد تا مردم این استان بیش از گذشته با آثار شهدا آشنا شوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات