۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۱۲۵۱۳
عضو خبرگان رهبری:

دستاورد‌های مجلس خبرگان رهبری قابل توجه و ستودنی است

آیت‌الله حسینی، دستاورد‌های مجلس خبرگان رهبری را قابل توجه و ستودنی و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب را به عنوان بزرگترین دستاورد دانست.
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی

آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که فقیه، نگهبان اصل ولایت است، بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری حافظ مقام ولایت فقیه است، بنابراین ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران یک نعمت الهی و هدیه‌ای از جانب حضرت امام خمینی(ره) است.

ارزش حافظ وابسته به ارزش محفوظ است

وی با اشاره بر این که رابطه‌ عمیقی میان حافظ و محفوظ وجود دارد، بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری حافظ ولایت فقیه است و ارزش حافظ وابسته به ارزش محفوظ است، از این رو هر چقدر ارزش محفوظ بالابرود، ارزش حافظ، حارص و نگهبان نیز افزایش خواهد یافت.

عضو خبرگان رهبری، ادامه داد: خداوند متعال ولایت فقیه را از اوایل انقلاب به مردم ایران اعطا کرده است که مجلس خبرگان رهبری موظف است تا آن را به بهترین شکل حفظ کند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به وظایف متعدد مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری وظایف مختلفی بر دوش دارد که مهم‌ترین آنها تعیین و تداوم شرایط رهبری است.

وی، خاطرنشان کرد: اعضای خبرگان رهبری با تعیین رهبر و تداوم و نظارت بر صلاحیت‌های رهبری، نظم نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: تشکیل کمیسیون‌های مختلف، انتشار مقالات و نشریه‌های تخصصی گوناگون از دیگر فعالیت‌های این نهاد انقلابی است به طوری که در حدود 38 نشر در زمینه حکومت اسلامی و نقش آن تولید و منتشر شده است.

خبرگان و مردم، اصلی‌ترین پشتوانه ولایت فقیه هستند

وی دستاورد‌های مجلس خبرگان رهبری را قابل توجه و ستودنی خواند و اظهار داشت: تبیین مقام ولایت و حاکمیت از وظایف اعضای خبرگان رهبری است که انتخاب رهبر معظم انقلاب، حاکمیت حکومت اسلامی و حفظ مقام ولایت فقیه در ایران از بزرگ‌ترین دستاورد‌های این مجلس است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به هجوم دشمنان داخلی و خارجی بر این نهاد انقلابی، اظهار داشت: از اوایل انقلاب تا به امروز حملات گسترده‌ای به مجلس خبرگان رهبری شده است تا در نهایت شرایطی به وجود آید تا بتوانند ضربه‌ای سهمگین به اصل ولایت فقیه بزنند.

وی، خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی و داخلی به خوبی می‌دانندکه برای آسیب رساندن به مقام ولایت فقیه باید از مجلس خبرگان رهبری و همه مردم جمهوری اسلامی ایران عبور کنند، چرا که خبرگان و مردم، اصلی‌ترین پشتوانه ولایت فقیه هستند.

حمله به این نهاد رهبری به معنای حمله به روحانیت است

آیت‌الله حسینی با تأکید بر این که در برخورد با مجلس خبرگان رهبری سه حالت قابل تصور است، گفت: حمله به اصل ولایت فقیه، هجوم به مصداق ولایت فقیه و نقد‌های سازنده جهت اصلاح، رشد و بالندگی این مجلس، بیشترین مواردی است که اعضای خبرگان با آن روبرو می‌شوند.

وی، با بیان این که کمیت و کیفیت هجوم دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر یک مجموعه انقلابی، نشان دهنده میزان اثرگذاری مثبت آن مجموعه در عرصه داخلی و خارجی است، تصریح کرد: عده‌ای به اصل ولایت فقیه حمله می‌کنند تا سیاست را از دین جدا کرده و به اهداف شوم خود برسند اما غافل از آن هستند که دین و سیاست در اسلام قابل تفکیک نیست.  

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که حمله به مجلس خبرگان رهبری، حمله به روحانیت است، افزود: ارکان و اعضای مجلس خبرگان رهبری را مجتهدان و عالمان دینی و حوزوی تشکیل می‌دهند و این بدان معنا است که شاکله اصلی مجلس خبرگان رهبری را روحانیت تشکیل داده است به همین علت حمله به این نهاد رهبری به معنای حمله به روحانیت است.

وی، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری حافظ و ولی‌فقیه محفوظ است، از این رو برای از بین بردن محفوظ در وهله نخست باید حافظ را ترور کرد. بنابراین گروهی که با حضور روحانیت در عرصه سیاست مخالفت می‌کند، در صدد تخریب مقام ولایت فقیه هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با اشاره به گروهی که اصل ولایت فقیه را پذیرفته اما با مصداق آن مخالفند، گفت: بی‌تردید چنین انسان‌هایی شناخت کافی نسبت به رهبر معظم انقلاب ندارند، چرا که معظم‌له در سالیانی که هدایتگری جمهوری اسلامی ایران را عهده‌دار بوده‌اند، در خنثی کردن فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان زبانزد خاص و عام بوده‌ و هیچ تردیدی در توانمندی‌های ایشان وجود ندارد.

وی با تأکید بر این که حکومت نیازمند منتقدان عالم و منصف است، تصریح کرد: گروهی از حوزویان، دانشگاهیان، دانشمندان و عالمان که اصل ولایت فقیه را پذیرفته و با مصداق آن نیز مخالفتی ندارند، جریان مقدسی هستند که در جهت اصلاح و بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارند./878/ ۳۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات