۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۱۳۶۰۲
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی مطرح کرد؛

ضرورت ارائه تولیدات نرم افزاری علمی به جهان غرب

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مبنای علمی جدایی ناپذیری انسان از خدا و ارتباط آن با چالش امروز دنیای غرب، می‌تواند منشأ تولیدات نرم ‌افزاری برای ارائه به جهان کنونی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سوم مرداد ماه 96 در چهارمین روز از نشست شش روزه اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در محل ستاد این حوزه، گفت: در مدل حکومت اسلامی که در ایران تشکیل ‌شده است، این توانمندی به وجود آمده که در بُعد سخت‌افزاری و توسعه علمی، به غرب مدل ارائه کنیم که در توسعه‌های علمی و دانشگاهی نمونه‌ای از این مدل‌های قابل ‌ارائه وجود دارد.

وی افزود: در عرصه علوم انسانی و ارائه الگوی مناسب با زندگی همه انسان‌ها هنوز نیازمند تلاش بیشتر هستیم تا بتوانیم در کنار بُعد سخت‌افزاری، الگوهای نرم‌افزاری نیز به جهان ارائه کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حال حاضر جهان غرب، شاهد یک گسل میان علم و دین و نسبت میان خدا و انسان است، عنوان کرد: در اندیشه قرآنی، برخلاف تفکر غربی، انسان و خدا از هم جدایی ندارند و هنگامی ‌که در دین به حقیقت انسان مراجعه می‌کنیم به خدا رجوع کرده‌ایم، بنابراین زمانی که انسان، خدا را از دست می‌دهد درواقع خود را ازدست‌ داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: جدایی ناپذیری انسان از خدا در آیات مختلف قرآن قابل دریافت است، این مبنای علمی که چالش امروز دنیای غرب را برطرف می‌کند، می‌تواند منشأ تولیدات نرم‌افزاری برای ارائه به جهان کنونی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه در نسبت میان انسان و خدا، موضوع ولایت به‌ عنوان ضلع سوم این موضوع قابل ‌ارائه است، گفت: در منظومه ولایت در قرآن کریم، انسان، خدا و ولایت به‌ عنوان عناصر یک هویت تمدن ساز شناخته می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی ساختار ولایت و نسبت آن با ولایت فردی، ولایت جمعی و ولایت ‌فقیه و نسبت این ولایت با انسان می‌توان نیازهای نرم‌افزاری دنیای معاصر را به ‌خوبی شناخت و برای آن‌ها راه‌کارهای مناسب ارائه داد./966/پ202/ب1

ارسال نظرات