۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۸۷۸

ازدواج با دختران قانع راهکار رهایی از مشکلات اقتصادی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: متأسفانه دختران با وجود اینکه نیاز به ازدواج دارند به علت نداشتن امنیت شغلی پسر ازدواج نمی کنند.
هدایت نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فرج الله هدایت نیا، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عصر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما در پاسخ به سوال مخاطبان که نداشتن امنیت شغلی و مسائل اقتصادی را عامل تأخیر در سن ازدواج عنوان کرده بودند، گفت: بدون شک نداشتن امنیت شغلی و کوتاه بودن قراردادهای کار مانند بیکاری یا درآمد ناکافی موجب تأخیر در سن ازدواج می‌شود.

وی افزود: همانطور که در گذشته بیان شد یکی از مسؤولیت های دولت اسلامی در صورت بی توجهی دیگران فراهم کردن بستر ازدواج جوانان است بنابراین مسؤولیت این مسأله متوجه دولت و اصلاح مقرارت اداری و استخدامی و قوانین کار است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: نکته مهم در این بحث این است که پسران خوب، تحصیل‌کرده و نجیب می‌توانند با انتخاب همسر قانع و فهمیده، خود را از مشکلات اقتصادی پس از ازدواج آسوده کرده و با خیال راحت زندگی مشترک خود را آغاز کرده و ازدواجی آسان و به دور از تکلف و تجمل مطابق با معیارهای دینی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هدایت نیا ادامه داد: باید بپذیریم با تقویت ایمان به خدا، اعتماد به وعده‌های الهی، و توکل بر او بسیاری از جوانان ما می‌توانند ازدواج کنند.

وی افزود: جوانان با وجود امکانات و شرایط اولیه ازدواج  باید ازدواج کنند؛ زوجین به جای توقع داشتن یک زندگی کامل باید با همکاری و تلاش مشترک زندگی خود را بسازند و به این ترتیب است که خواهند توانست زندگی پایدار و سرشار از عشق و محبت را تجربه کنند زیرا زوج هایی که همه چیز دارند دیگر انگیزه ای برای تلاش نداشته و در نتیجه بستر اختلاف در زندگی فراهم می شود زیرا وقتی انگیزه ای برای تلاش در میان نباشد طرفین سعی می کنند در عقیده و رفتار مادام یکدیگر را مورد انتقاد قرار دهند.

 عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه این تصور خانواده و دختران که فکر می کنند باید در ابتدای زندگی تمامی وسایل زندگی از سوی پسر آماده باشد و دختر با خیال راحت و با جهیزیه به سراغ خانه و زندگی خود بروند تصور اشتباهی است زیرا امروزه متأسفانه در نتیجه همین تصور بسیاری از دختران با وجود اینکه سن آنها افزایش یافته در خانه پدری و مجرد هستند و از سوی دیگر در نتیجه از بین رفتن بستر ازدواج انواع فساد های اخلاقی در میان زنان و مردان رایج شده است که با تفکر قناعت به راحتی می توان به موقع  ازدواج کرد و جامعه را نیز از خطر آسیب های مختلف در امان نگه داشت./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات