۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۵۱۴۹۵۶
حجت الاسلام میرباقری:

گناه انسان را از خدا دور می کند

کارشناس مسائل دینی با بیان این که گناه انسان را از خدا دور می کند، گفت: ماهواره، فضای مجازی لهو و گناهان دیگر انسان را از خدا دور می کند و کسی که شیعه امام رضا بوده و امام رضا را قبول دارد، نباید به طرف گناه برود.
الله - خدا میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید حمید میرباقری کارشناس مسائل دینی شب گذشته در حرم شاهزاده محمد کرمان که با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: معرفت به اهل بیت بالا ترین درجه برای انسان ها در دنیا شمرده می شود.

وی افزود: میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ماه ذی القعده از مناسب های مهم این ماه محسوب می شود که مهم ترین وظیفه انسان ها نسب به این دو بزرگوار این است که آن ها را شناخته و زندگی خود را براساس معیار های آن ها بسازند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به این که کسی که حرم حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، ثواب رفتن به بهشت برای او بوده، ابراز داشت: شفاعت کردن مردم در روز قیامت از سوی اهل بیت یکی از کارهایی بوده که اهل بیت برای مردم انجام می دهند.

وی ابراز داشت: مردم در زندگی خود حتما برنامه رفتن به زیارت اهل بیت همچون امام رضا(ع) را در زندگی خود داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که شیعیان در نزد خدا در درجه بالایی قرار دارند، خاطرنشان کرد: مردم ایران باید قدر شیعه بودن خودشان را بدانند زیرا شیعه بودن بهترین نعمت برای انسان ها در زمین شمرده می شود.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که گناه انسان را از خدا دور می کند، اظهار داشت: ماهواره، فضاهای مجازی لهو و گناهان دیگر انسان را از خدا دور می کند و کسی که شیعه امام رضا بوده و امام رضا را قبول دارد، نباید به طرف گناه برود.

وی بیان داشت: تقلید از ماهواره سبب شده که زندگی های امروز به طرف طلاق کشیده شود و یکی از هدف های سازندگان ماهواره در ایران این است که با جنگ نرم مردم را از دین اسلام جدا کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با امامزادگان، گفت: کسی که در دنیا به زیارت من یا ذریه من برود، من خودم در قیامت دست او را گرفته و او را زیارت می کنم و از ترس روز دوزخ او را نجات می دهم.

حجت الاسلام میرباقری اظهار داشت: قیامت روزی بوده که افراد از زن و بچه خود فرار کنند و مردم بدانند که در روز قیامت دیگر کسی به فکر دیگری نبوده و همه باید اعمال خود را مورد سنجش قرار دهند.

وی بیان داشت: نگاه به چهره فرزندان عبادت محسوب می شود و مردم عبادت را فقط در نماز و روزه گرفتن نبینند زیرا خدمت به اهل خانواده هم عبادت شمرده می شود.

وی در پایان با اشاره به این که فراموش کردن امامزادگان مساوی با جفا کردن به آن ها بوده، گفت: مردم سعی کنند در برنامه هفتگی خود، حتما زیارت امامزادگان را در زندگی خود داشته باشند./9707/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات