۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۱۵۱۶۶

نشست خبری هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج برگزار شد

نشست خبری هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج «زلال رضوی» با حضور پدر شعر آیینی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد.
هفتمین جشنواره شعر بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج «زلال رضوی» با حضور محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی، سرهنگ احمد بیطرفان معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، امیر رزق آبادی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابی طالب(ع) عصر امروز در سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سرهنگ احمد بیطرفان در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت گفت: شهر مقدس قم مهد علم و شعر بوده و اساتید برجسته شعری در این شهر وجود دارند؛ بنابراین حق این است که قم میزبان هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد: در اهمیت این جشنواره همین بس که رهبر معظم انقلاب سالانه در چند نوبت وقت با ارزش خودشان را به مباحث شعر و دیدار با شاعران و هنرمندان قرار می دهند.

وی افزود‌: اشعار در این جشنواره در زمینه های اهل بیت(ع)، انتظار، مقاومت، جهاد  و شهادت است که با اندکی توجه در می یابیم که از هر یک از اینها در شهر مقدس قم یافت می شود، به عنوان مثال حرم حضرت معصومه(س) برای اشعار اهل بیتی(ع)، مسجد مقدس جمکران برای اشعار انتظار و از شهدای گرانقدری که در این شهر وجود دارند برای اشعار جهاد، مقاومت و شهادت می توان یاد کرد.

بیطرفان با بیان اینکه بسیاری از جوانان قمی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفته اند، اظهار داشت: با در نظر گرفتن لشکر فاطمیون و زینبیون که در قم هست، تعداد 3 هزار رزمنده به سوریه رفته اند که از این تعداد، 350 نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) خاطرنشان کرد: ضروری است شاعران برای تقویت و ایجاد روحیه شهدایی در جامعه در زمینه های جهاد، مقاومت و شهادت بیشتر شعر بسرایند، چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «می تواند یک قطعه شعر یک حرکت عظیم ایجاد کند».

وی اضافه کرد: بیشتر شور و نشاطی که در جبهه های جنگ حق علیه باطل وجود داشت مرهون شعرهای آیینی بود که شب و یا روزهای عملیات برای رزمندگان پخش می شد.

تشریح برنامه های هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج «زلال رضوی»

امیر رزق آبادی در ادامه به تشریح برنامه های هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج «زلال رضوی» پرداخت و عنوان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه همزمان با 19 و 20 مردادماه سال جاری، شهر مقدس قم میزبان شاعران آیینی کشور و همچنین مسؤولان عالی رتبه کشوری در سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود.

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان در سپاه علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد: افتتاج این جشنواره همراه با زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار با آیت الله سعیدی‌تولیت آستان مقدس خواهد بود؛ بعد از آن شاعران را به زیارت امام زاده موسی مبرقع(ع) خواهیم برد تا با این بزرگوار بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان گفت: شب شعر در جوار شهدای گمنام کوه خضرنبی(ع) برگزار می شود، همچنین برنامه ای هم برای مسجد جمکران خواهیم داشت؛ همچنین با توجه به اینکه شهر مقدس قم در زمینه های سفال گری، عقیق، فرش ابریشم و گیوه پیشینه ای بسیار درخشان دارد، برنامه ای هم برای شرکت کنندگان برای معرفی صنایع دستی قم خواهیم گذاشت./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات