۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۱۵۷۰۵
معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین:

انتظار فرج یک عقیده ریشه‌دار دینی است

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به موضوع انتظار فرج در فرهنگ دین گفت: انتظار در حقیقت نوعی تحول و جوشش درونی است که مبتنی بر یک عقیده ریشه‌دار دینی بوده و لازمه آن عقیده، داشتن عمل و اقدام است.
حجت الاسلام مسیح الله میرزایی انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام مسیح الله میرزایی، معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین امشب در مسجد زینبیه قزوین با اشاره به موضوع انتظار فرج در فرهنگ دین گفت: انتظار در حقیقت نوعی تحول و جوشش درونی است که مبتنی بر یک عقیده ریشه‌دار دینی بوده و لازمه آن عقیده، داشتن عمل و اقدام است.

وی در ادامه با اشاره به عمل و فعل بودن انتظار در فرهنگ روایات افزود: در روایات آمده است که افضل اعمال انتظار فرج است از اینجا معلوم می‌شود که انتظار فرج برای امام عصر یک فعل و عمل محسوب می‌شود؛ از این رو انتظار باید منجر به حرکت شده و در حد عقیده و شعار باقی نماند.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با بیان اینکه انسان منتظر باید نسبت به امام زمان پنج عقیده داشته باشد اظهار کرد: نخست عقیده داشته باشد که امام واسطه فیض الهی است اگر خداوند متعال بخواهد رحمت و نصرت خود را شامل حال مردم کند این عمل نیازمند یک واسطه است که آن واسطه امام زمان(عج) است.

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به عقیده دوم منتظر نسبت به امام زمان(عج) ابراز کرد: عقیده دوم آن است که ما تحت سرپرستی و امامت و رهبری امام زمان(عج) قرار داریم از این رو انتظار فرج به این معنا است که ما ولی و سرپرست داریم و باید نسبت به او معرفت و شناخت داشته باشیم.

وی در ادامه حاضر بودن امام زمان(عج) را عقیده سوم فرد منتظر نسبت به امام دانست و خاطرنشان کرد: عقیده سوم این است که امام زمان(عج) زنده بوده و در همین دنیا زندگی می‌کند و در هفته در حدود دو بار در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه نامه اعمال شیعیان به ساحت آن حضرت عرضه شده و ایشان برای ما دعا می‌کنند.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با اشاره به عقیده چهارم منتظر نسبت به امام عصر(عج) تصریح کرد: عقیده چهارم این است که ما موجبات غیبت امام(ع) را فراهم کردیم خواجه نصیر در کتاب تجرید می‌فرماید اینکه خداوند متعال نعمت وجود امام عصر را به ما ارزانی کرده از باب لطف او است اما غیبت ایشان از جانب خود ما است.

وی در پایان گفت: پنجمین اعتقاد منتظر این است که ظهور امام قطعی بوده و ایشان به طور حتم خواهند آمد، ظهور امام زمان از جمله مواردی است که شاید و ممکن است در آن راه ندارد؛ از این رو اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد خداوند متعال آن روز را چنان طولانی می‌کند تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند./873/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات