۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۱۵۷۵۴
امام جمعه شهر اقبالیه:

تمسک به قرآن و عترت راه رسیدن به ثبات فرهنگی است

امام جمعه شهر اقبالیه گفت: تمسک به کتاب و پیروی از سیره اهل بیت به عنوان سرمایه‌های بزرگ معنوی، راه رسیدن به ثبات فرهنگی و معنوی در جامعه است.
حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان

حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه شهر اقبالیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به جایگاه و اهمیت معنویت گفت: با توجه به گفته امام خمینی(ره) اساس در اسلام معنویات است؛ در واقع معنویات یعنی باورهای روحی و اعتقاداتی که مربوط به روح انسان است و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) یکی از مصادیق بارز معنویات هستند؛ چرا که انسانهای کامل و مظهر علم، قدرت و رعفت خدا بوده و خدا آنان را برای ما که از نظر فطرت کمال طلب هستیم الگو و راهنما قرار داده است و آنان با دعوت به بندگی بعنوان رمز سعادت و کمال ما  را راهنمایی و یاری می‌کنند.

وی در ادامه به تاثیر حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ترویج معنویت در ایران ابراز داشت: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) دارای مقام و منزلت و کرامت بسیار هستند و حتی حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است، بنابراین افرادی که به ایشان متوسل شوند از معنویات بهره خواهند برد که بزرگانی همچون مرعشی نجفی نیز از جمله افرادی بودند که با توسل به این بزرگان از آنان بهره برده‌اند.

حجت الاسلام فاطمیان سپس به بیان وظیفه مسؤولان در راستای مهندسی فرهنگی کشور پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه جامعه ما دارای نظام اسلامی است اگر مسؤولان به وظیفه خود عمل نکنند گناهان جامعه به دوش آنان خواهد بود، بنابراین آنان باید زمینه و بستر را برای افزایش معنویات فراهم ساخته و گوش به فرمان رهبری باشند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمن اظهار داشت: دشمنان با جنگ نرم ایمان و اعتقادات را نشانه رفته و در فضای مجازی القای شبهات می‌کنند، بنابراین لازم است در مقابل اسباب تقویت معنویت از طرف مسؤولان فراهم شود.

امام جمعه شهر اقبالیه سپس با بیان میزان استفاده مسؤولان از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) در جهت فرهنگ خاطر نشان کرد: در این زمینه سرمایه گذاری لازم و کافی صورت نگرفته، در حالی که ما انقلاب کردیم تا ارزشها را حفظ کنیم، بنابراین لازم است مبانی و زمینه‌های آن را تقویت کنیم.

وی درباره راه رسیدن به ثبات فرهنگی و معنوی در جامعه ایرانی ابراز داشت: در راستای ثبات فرهنگی و معنوی با توجه به رهنمود رهبری نباید از قرآن دور شویم؛ در واقع تمسک به کتاب و سنت که رمز پیروزی در انقلاب نیز بود در رسیدن به ثبات دارای اهمیت بسیار است.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه افزود: با تمسک به کتاب و سنت به عنوان سرمایه‌های بزرگ معنوی هرگز گمراه نخواهیم شد، بنابراین باید از آنها که در حقیقت فرهنگ اصیل و حیات بخش و راه گشا هستند بهره ببریم و از تمسک به فرهنگ غربی دور باشیم.

وی ادامه داد: در واقع اگر معرفت به خدا ایجاد شود، افراد دنبال درخواستهای او می‌روند و شرح وظایف در قرآن بیان شده و اهل بیت(ع) نیز آنها را تفسیر کرده‌اند، بنابراین این دو منبع کشتی نجات هستند.

امام جمعه شهر اقبالیه در پایان با تاکید بر سرمایه گذاری بر قران و عترت گفت: مسؤولان وظیفه دارند که بر کتاب و سنت سرمایه گذاری کنند و از راه‌های مختلف مانند صدا و سیما و رسانه‌های مجازی این کار را پیگیری کنند./955/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات