۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۱۶۱۱۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

غربی ها برای رسیدن به منافع مادی انسان ها را به زندگی حیوانی مبتلا می کنند

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه موضوع خداوند و دین در کتب دانشمندان بزرگ غربی به چالش کشیده شده است، گفت: غربی ها به دنبال تشکیل یک زندگی حیوانی برای انسان ها هستند تا به سود بیشتری از غارت کردن ها دست پیدا کنند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در سخنرانی شب گذشته که در هیأت بیت الاحزان واقع در خیابان چهارباغ خواجو برگزار شد، گفت: لازمه تأمین حیات مادی و معنوی انسان پیروی از دین است.

وی در ادامه بررسی دلایل وجوب دین و حجت های الهی و با مروری بر مطالب جلسات گذشته افزود: دین به عنوان راهنمای هدایت انسان به سوی تکامل وجودی اش لازمه تأمین حیات مادی و معنوی انسان است؛ علم ناقص و عقل جزئی بشر هرگز نمی توانند عهده دار هدایت زندگی دو بُعدی انسان باشند؛ امام باقر(ع) در روایتی می فرمایند، آن چه از علم برای بشر حاصل می شود الف علم است و بقیه حروف علم در زمان ظهور آخرین حجت الهی به دست می آید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: ابوعلی سینا که یکی از علمای کم نظیر جهان است و کتاب قانونش بعد از گذشت هزار سال در زمینه پزشکی هنوز قابل استفاده است می گوید بعد از این که علوم زیادی را فراگرفتم فهمیدم که نمی دانم و این مسأله یعنی علم بشر هرگز توان هدایت زندگی انسان به سوی تکامل را ندارد.

مفسر قرآن کریم اظهار کرد: مسلمانان در زمینه های مختلف علمی در طراز بسیار بالایی بودند ولی دو عامل سبب شد تا این پیشرفت و تعالی علمی متوقف یا سرعت سیر بسیار کُندی به خودش بگیرد؛ تشکیل شورای ثقیفه و حکومت هایی که مستعمره کشورهای جنایتکار بودند دو عامل اصلی متوقف شدن مسلمانان از لحاظ علمی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که دین برای صحیح زیستن است، اذعان کرد: دین مشخص کننده همه چهارچوب در تمام مواضع زندگی است، در مسائل زندگی هرگز دلِ انسان نمی تواند عهده دار معین کردن چهارچوب ها باشد.

وی با توجه به نظرات دانشمندان غربی در ناکارآمد معرفی کردن دین، ابراز کرد: موضوع خداوند و موضوع دین در کتب دانشمندان بزرگ غربی به چالش کشیده شده اند؛ دانشمندان غربی می دانند اگر دین در زندگی مردم حاکم شود کشورهای غارتگر نمی توانند خزائن و سرمایه های ملت های دیگر را غارت کنند؛ غربی به دنبال تشکیل یک زندگی حیوانی برای انسان ها هستند تا به سود بیشتری از غارت کردن ها دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با بیان این که هیچ چیز در دنیا ارزش معاوضه با دین را ندارد، تشریح کرد: انسانی که از خداوند، قرآن و معارف اهل بیت(ع) دور بماند به طور قطع زندگی حیوانی را انتخاب خواهد کرد و نمونه بارز چنین انسان هایی در عصر حاضر سران کشور عربستان سعودی هستند که همچون ماده گاو توسط آمریکایی ها دوشیده می شوند./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات