۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۱۶۴۸۵
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

هجرت برای تبلیغ امر الهی جهاد فی سبیل الله است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به نقش مهم روحانیان طرح هجرت، گفت: هجرت روحانیان برای تبلیغ امر الهی جهاد فی سبیل الله است.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جمع روحانیان طرح هجرت و مستقر، اظهار کرد: هجرت روحانیان برای تبلیغ امر الهی یک جهاد فی سبیل الله است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی روحانیان و مبلغان شرکت‌کننده در طرح هجرت، افزود: با وجود این مشکلات، طلبه هیچ‌گاه از امر مقدس تبلیغ خسته نخواهد شد بلکه با ایثار و فداکاری به حلاوت و شیرینی این امر دست می‌یابد.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: حضور روحانیان در روستاها سبب تقویت و نهادینه شدن دستورات الهی خواهد شد که این مسؤولیت مهم بر دوش طلاب و روحانیان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد اشاره به جایگاه روحانیان و مبلغان به‌ویژه در روستا، بر مبارزه با مشکلات و کمبودهای موجود در این زمینه تأکید و تصریح کرد: خداوند متعال مزد و اجر انسان‌های باتقوا را می‌پردازد؛ چراکه او مژده داده و خلف وعده در درگاه الهی جایی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیازسنجی، از اولویت‌های مراکز فرهنگی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: نیازسنجی در کارهای هیأت‌ها و مراکز فرهنگی و تبلیغی یک اصل و اولویت کاری بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: با نیازسنجی و برنامه‌ریزی قبل از هر کاری در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و با توجه به شرایط موجود می‌توان راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در جامعه بود.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: هم‌اندیشی و مشورت مهم‌ترین نقش را در هیأت­ها و مراکز فرهنگی و تبلیغی دارد که در این زمینه می‌توان از وجود نیروهای انقلابی و مؤمن به‌ویژه جوانان، در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای به‌موقع این تصمیم‌ها بهترین بهره را برد.

وی حضور جوانان در جلسات مختلف را مهم و ضروری دانست و گفت: هوش و خلاقیت جوانان مسلمان ایرانی زبانزد است؛ ازاین‌رو باید برای بهره‌مندی از آنها بسترهای لازم را فراهم کرده و آنها را در امور مختلف مشارکت دهیم.

حجت اسلام هدایتی با اشاره به اهمیت فعالیت هیأت­های مذهبی در هماهنگی با روحانیان، افزود: دشمن به موقعیت و اهمیت هیأت­های مذهبی پی برده و کارهایی کرده و می‌کند که این هیأت‌های مؤثر را از تأثیرگذاری بیندازد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار کرد: باید از کسانی که در هیأت‌های مذهبی فعالیت می‌کنند قدردانی کنیم؛ چراکه همین سینه‌زنی‌ها و دسته‌های عزاداری بودند که مهم‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند و امروز هم این نقش بیش از پیش مؤثرتر شده است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات