۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۱۶۹۵۵
مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری:

خصوصیت بارز سلمان فارسی ایثار و گذشت از هوای نفس بود

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به خصلت بارز سلمان در محضر امام صادق(ع)، گفت: سلمان در زندگی خود ایثار می کرد آنگونه که هوای نفس و خواسته دل را کنار گذاشته بود.
جعفر علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی، مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی گفت: یکی از امور قطعی و مورد توجه هر زائر این است که می خواهد تا در سفر محبوب مولای خود شده و در زیارت ها از لطف و عنایت امامش برخوردار شود.

وی با بیان این که باید معرفت و شناختمان نسبت به ثامن الحجج(ع) بیش تر شود و بدانید که امام رضا(ع) کدام رفتار را بیش تر می پسندند، نسبت به کدام عمل ستایش بیش تری دارند و چه کرداری مورد تاییدشان است تا بر این اساس بتوانید خودتان را با این ویژگی ها و خصیصه ها تطبیق داده و از عنایات ایشان برخوردار شوید.

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که بر اساس روایتی از حضرت ثامن الحجج(ع) دوست هر انسان و رفیق واقعی و راستین او عقلش است، ابراز کرد: هر آنکس که از عقل خود بهره گرفت عالی ترین موفقیت ها را کسب می کند؛ از سوی دیگر دشمن هر انسان نیز همین جهل، نادانی و ندانم کاری های آنان است.

حجت الاسلام علم الهدی با بیان این که انسان ها باید در رفتار، کردار، گفتار و منش طالب کلام بر مبنای عقل باشند، افزود: همین عقل و اندیشه در آخرت انسان را در عالی ترین مراتب کمال قرار می دهد و بر خلاف خیال آن منافقان و انسان های دوچهره ای که خیال بر تمسخر دیگران دارند از عقل و علمشان بهره ای نداشته و دچار خسران شده اند.

وی با بیان این که سلمان بیش از یک قرن پیش از امام صادق(ع) درگذشت اما امام صادق(ع) همواره از ایشان یاد می کردند که بدین خاطر فردی دلیل این اهمیت و ارزش سلمان را از ایشان سوال کرد، گفت: امام صادق(ع) به او این چنین پاسخ دادند که سلمان فارسی نگویید بلکه او را سلمان محمدی بدانید چراکه مقام، شان و منزلت او در پیشگاه خداوند متعال آنقدر بالا رفته بود که نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند سلمان از ماست و او را به پیامبر منتصب کنید.

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به خصلت های بارز سلمان در محضر امام صادق(ع) بیان کرد: سلمان در زندگی خود ایثار می کرد آنگونه که هوای نفس و خواسته دل را کنار گذاشته بود و خود را فدای امیر مومنان می دانست که این خصوصیت و ویژگی سبب شد تا امام صادق(ع) محب او شوند.

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به ضرورت حفظ دیده از نگاه به نامحرم در محیط اجتماع گفت: زائران امام هشتم(ع) اگر می خواهند زائران حقیقی و راستین امام باشند باید چشمان خود را کنترل کنند چراکه هر نگاه به نامحرم همچون شمشیر و یا تیری است که بر پیکره آنان وارد می شود و بدین سبب باید از نگاه به نامحرم صرف نظر کرد.

وی با بیان این که سلمان بیش از سخن گفتن عادت به گوش دادن و فراگرفتن تعالیم دینی را داشت و در جلسات همواره تلاشش مبتنی بر آن بود که بیش تر فرا بگیرد و کمتر سخن بگوید، تصریح کرد: سلمان عبد صالح خدا، فرمان پذیر و همواره پایبند به اصول دینی بود که پایش را جای پای اولیای خدا می گذاشت و همه باید از او الگو بگیرند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات