۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۱۷۳۱۶
استاد جامعه الزهرا:

بندگی خدا پوچی را انسان دور می کند

استاد جامعه الزهرا(س)گفت: طبق روایت حضرت رسول(ص)دیوانه واقعی چه کسی است؛ کسی که آخرت و معادش را به دنیا بفروشد و بخاطر دنیا معاد را فراموش کند».
یاد خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه(س)آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که برای رسیدن به دینداری در اولین مرحله باید خدا را شناخت، گفت: شناخت خدا با شناخت انسان از خویش محقق می شود؛ زمانی که انسان خود را بشناسد خدا را نیز خواهد شناخت؛ همانطور که امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند«من عرف نفسه فقد عرف ربّه».

وی افزود: پس از شناخت خدا انسان باید در مسیر دینداری عزم خود را جزم کرده و گناه و معصیت را ترک کند و از هواهای نفسانی تبعیت نکند؛ همانگونه که امام علی(ع) می فرمایند« دینداری در پیروی نکردن از هواهای نفسانی است»

استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که اگر کسی مقام خداوند را بشناسد باید در خوبی ها و خوشی ها شکر گزار باشد و در بدی ها و سختی ها و مشکلات صبور باشد، گفت: بعضی از افراد در سختی ها صبر ندارند و در خوشی ها شکرگزار نیستند، برخی دیگر در برخورداری از نعمت ها شاکرند اما تحمل و صبر در سختی و مشکلات ندارند اما گروهی هستند که در برخورداری از نعمتها شکرگزارند و در کم وکاستی ها نیز جز صابرین هستند.

خانم مؤمنی حبیب آبادی ادامه داد: تنها راهی که انسان می تواند از زندگی خویش لذت برده و احساس پوچی و افسردگی نکند این است که در مسیر بندگی خدا حرکت کند زیرا بندگی خدا مانند گوهری است که وجود انسان را نورانی می کند؛ انسان با بندگی به آرامش که همان اصلی ترین هدف زندگی دست می یابد.

وی با اشاره به این که خداوند انسان را بالاتر از ملائکه و با اختیار خلق کرده و در محیط عوامل فریبنده قرار داد تا انسان خود انتخاب کند؛ انسان مسیر  بندگی خداوند را گم کرده و  نمی داند که خداوند او را برای بندگی خویش آفریده است و مانند بچه ای که از مادر متولد شده باید دوباره به اغوش مادر بازگردد.

استاد جامعه الزهرا(س) افزود: اگر ما این نکته را بدانیم که هدف از زندگی بندگی خداست راه و مسیر زندگی را گم نمی کنیم زیرا مراحل مختلف زندگی اعم از خردسالی، نوجوانی، جوانی و پیری همه مانند نوشیدن و چشیدن آب بوده و گذرا است و ما در این مراحل باقی نخواهیم ماند و تقرب جستن به خداوند متعال است.

خانم مؤمنی حبیب آبادی با اشاره به این که اولین قدم شیطان برای نابودی انسانها قطع کردن رابطه  انسانها با خداوند متعال است، تصریح کرد: رابطه دندان و مغز مانند رابطه انسان وخداوند است؛ اگر عصب دندان بی حس شده و رابطه با مغز قطع شود دیگر فرد هیچ احساس دردی در دندان ندارد و در مورد انسان هم به همین شکل است زیرا اگر رابطه انسان با خداوند قطع شود زمانی به خود می آید و متوجه اشتباهاتش می شود که مرگ او را در بر می گیرد.

وی افزود: پیامبر(ص) به عده ای از یاران که به خاطر سر و صدای دیوانه ای دورش حلقه زده بودند فرمود« او دیوانه نیست بلکه بیمار است؛ می دانید دیوانه واقعی چه کسی است؛ کسی که آخرت و معادش را به دنیا بفروشد و بخاطر دنیا معاد را فراموش کند»./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات