۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۷۴۴۴
خطیب جمعه ساری:

مردم نباید معطل برخی حاشیه سازی ها در کشور بمانند

خطیب جمعه ساری با تأکید براین که مسؤولان کشور مردم را معطل حاشیه ها نکنند و تلاش کنند به برنامه ها و وظایف اصلی خود بپردازند، گفت: مسؤولان ببینند درد مردم چیست، درخواست‌های مردم را پیگیری و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی مورد توجه باشد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، خطیب جمعه ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به آغاز به کار فعالیت دولت دوازدهم اشاره کرد و اشاره کرد و با بیان این که همه توان خود جدید باید در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های مردم به کار گرفته شود، گفت: اولویت نخست دولت دوازدهم باید رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری نیز در مراسم تنفیذ حکم رییس جمهوری بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی کشور از سوی دولت تأکید کردند، افزود: امروز یکی از مهم ترین مطالبات مردم از دولت تحقق وعده های اقتصادی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز کشورمان در حوزه اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه است، تصریح کرد: دولت جدید باید با برنامه صحیح و دقیق تیم اقتصادی خود در جهت رفع این معضلات گام های مؤثری بردارد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که مشکلات اقتصادی اثرات نامطلوبی بر پیکره جامعه و همچنین خانواده ها وارد خواهد کرد، افزود: امروز بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی که در کشور وجود دارد ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که برخی وعده هایی که در دولت قبلی در حوزه اقتصادی و معیشتی به مردم داده شد متأسفانه محقق نشد، تصریح کرد: امروز مردم ما نیازمند تقویت بخش رفاهی خانواده ها هستند تا بتوانند یک زندگی متوسطی را داشته باشند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران به وظیفه خود در برابر انقلاب و نظام اسلامی به خوبی عمل کردند، گفت: امروز این مسؤولان به ویژه دولت محترم است که باید در جهت رفاه و آسایش مردم از همه ظرفیت ها استفاده کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دولت باید حاشیه های اطراف خود را کم کند و تنها در مسیر خدمت به کشور و مردم قدم بردارد، تصریح کرد: متأسفانه برخی حاشیه ها مشکلاتی را برای کشور به وجود می آورد و فرصت ها به راحتی از دست خواهد رفت.

وی با تأکید براین که مسؤولان کشور مردم را معطل حاشیه ها نکنند و تلاش کنند به برنامه ها و وظایف اصلی خود بپردازند، خاطرنشان کرد: مسؤولان ببینند درد مردم چیست، درخواست‌های مردم را پیگیری و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی مورد توجه باشد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند یک برنامه ریزی مدون با بهره گیری از روحیه و تفکر بسیجی و انقلابی است، تصریح کرد: باید با سرلوحه قرار دادن این تفکر اصیل و کار جهادی کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار دهیم.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت دوازدهم در چهار سال آینده هر چه در توان دارد باید برای رشد و توسعه ایران اسلامی بهره گیرد، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور نباید برنامه های خود با نگاه های بیرونی تنظیم کنند بلکه کشورمان از ظرفیت های بالایی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است.

وی همچنین به معرفی وزرا از سوی دولت دوازدهم به مجلس اشاره کرد و با بیان این که نمایندگان مجلس باید در رأی اعتماد به وزرا تعهد، تخصص و انقلابی بودن را مد نظر خود قرار دهند، تصریح کرد: باید وزرایی برای فعالیت در دولت جدید انتخاب شوند که دارای یک برنامه مدون و مشخصی باشند.

خطیب جمعه ساری با تأکید بر این که توقع مردم مازندران نیز از دولت دوازدهم از رئیس جمهور و کابینه این است که نگاه مثبت به مازندران داشته باشند، گفت: این مردم هم با مشارکت بالا پای صندوق رأی آمدند، مردم مازندران در دولت یازدهم به حق خود نرسیدند و حرکت اقتصادی حرکت کندی بود و در در بخش کشاورزی، فرهنگی و گردشگری نیز فعالیت‌ها کند بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های دوگانه آمریکایی ها در برابر کشورهای منطقه اشاره کرد و با بیان این که آمریکایی ها خواستار منحل شدن ارتش حزب‌الله هستند، گفت: در این در حالی است که اگر آمریکایی ها به یاد بیاورند در جنگ 33 روزه آنها با همه تجهیزات پشت سر اسرائیل قرار گرفته بود اما یک گروه کوچک به نام حزب الله آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست داد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به یاوه گویی های آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این سخنان و اظهار نظرها را ناشی از عزت و اقتدار این نیروهای مقتدر مردمی کشورمان عنوان کرد و گفت: سپاه حافظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است و در همه صحنه های این انقلاب حافظ منافع کشورمان بوده است.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی مردمی و حافظ انقلاب اسلامی هر روز باید قدرتمند تر از گذشته در صحنه دفاع از انقلاب حاضر شود، تصریح کرد: آمریکا و همپیمانانش باید این آرزو را با خود به گور ببرند که روزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بتوانند تضعیف و بی اثرکنند.

وی با بیان این که موشک‌های بالستیک سپاه موجب عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است، گفت: هر چه قدر هم آنها سپاه را تحریم کنند اما از عزت و اقتدار این نیروی انقلابی کاسته نخواهد شد و هر روز نیز بر قدرت و اقتدار خود خواهد افزود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی دم از حقوق بشر و دموکراسی می زنند که دستانشان به خون میلیون ها انسان بی گناه در جهان آلوده است، افزود: آمریکا مهم ترین حامی تروریست در جهان به شمار می رود.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: آنها در حالی این موارد را بیان می کنند که مردم مظلوم و بی دفاع را به خاک و خون می کشند این در حالی این که ایران اسلامی مدافع انسان های مظلوم و بی دفاع جهان است.

وی به سیاست های آخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای روسیه، چین و کره شمالی اشاره کرد و با بیان این که آمریکایی ها باید بدانند که دوره زورگویی و کدخدایی به پایان رسیده است، افزود: امروز ملت های جهان از خواب غفلت بیدار شده اند و خود برای آینده و سرنوشت کشورشان تصمیم می گیرند.

امام جمعه موقت ساری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را نماد عزت، ایثار و از خودگذشتگی توصیف کرد و گفت: آزادگان مایه سرافرازی کشور هستند./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات