۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۱۷۶۰۷
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز خبر داد؛

رونمایی از ضریح جدید علی بن مهزیار اهوازی همزمان با هفته دولت

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز گفت: ضریح جدید علی بن مهزیار اهوازی که از سوی هنرمندان زبر دست ساخته شده، در هفته دولت رونمایی خواهد شد.
ضریح علی بن مهزیار

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام راشد پورحمیدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز اظهار داشت: همزمان با هفته دولت بنا است، از ضریح جدید علی بن مهزیار اهوازی که به دست توانمند هنرمندان ایرانی ساخته شده، رونمایی شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز در ادامه بیان داشت: ضریح جدید حرم علی‌بن مهزیار اهوازی به دست هنرمندان ایرانی در اصفهان ساخته شد و پس از انجام مراحل ساخت به اهواز انتقال یافت.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شد ضریح جدید حرم علی‌بن مهزیار اهوازی به زودی نصب خواهد شد و در مراسم باشکوهی همزمان با هفته دولت رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام پورحمیدی در ادامه به برخی از ویژگی‌های ضریح جدید حرم علی‌بن مهزیار اهوازی اشاره کرد و ابراز داشت: این ضریح نورانی از سوی فرزند همان فردی که ضریح فعلی را ساخت با ظرافت و زیبایی خاصی ساخته شد.

وی تصریح کرد: برای ساخت ضریح جدید حرم علی‌بن مهزیار اهوازی از فلزات مختلف استفاده شده و مقداری طلا نیز برای ساخت آن به کار رفته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز با بیان برخی از برنامه‌های حرم علی‌بن مهزیار اهوازی پرداخت و اظهار داشت: هر هفته صبح جمعه با حضور عاشقان و ارادتمندان ساحت مقدس حضرت صاحب‌الزمان(ع) دعای روح‌بخش ندبه در این مکان زمزمه می‌شود.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین هر هفته دعای ملکوتی کمیل با حضور زائران و مجاوران حرم علی‌بن مهزیار اهوازی از سوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرائت می‌شود.

حجت الاسلام پورحمیدی بیان داشت: همزمان با دهه کرامت خادمان حرم و بارگاه نورانی حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به استان خوزستان سفر کرده بودند در این بقعه متبرکه حضور یافتند.

وی در پایان افزود: در این برنامه معنوی خادمان حرم نورانی حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به همراه خادمان حرم علی‌بن مهزیاری اهوازی این بقعه متبرکه را غبارروبی و عطرافشانی کردند./9453/د102/ب1

ارسال نظرات