۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۶۲۱
کدخدایی:

تئوری اقتصاد مقاومتی محور برنامه‌ریزی‌های دولت باشد

سخنگوی شورای نگهبان از دولت خواست که تئوری اقتصاد مقاومتی را محور برنامه‌ریزی‌های خود در دولت دوازدهم قرار دهد.
عباسعلی کدخدایی

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری درواقع منشوری برای دولت دوازدهم بود تا دولت دوازدهم ان شاالله بتواند با سرلوحه قرار دادن این رهنمودها خدمت بیشتری را به جامعه اسلامی ارائه دهد.

سخنگوی شورای نگهبان بابیان این‌که نکاتی که رهبر معظم انقلاب در این مراسم مطرح فرمودند جدای از موضوع تائید دولت توجه جدی معظم له به مباحث حوزه اقتصاد بود، عنوان داشت: مباحث حوزه اقتصاد از دغدغه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده است؛ بر این اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همیشه در ذیل این بحث معطوف به توجه به این حقیقت بوده است که در حوزه اقتصاد باید با اتکا به نیروهای داخلی و منابع داخلی برنامه‌ریزی‌های دولتی صورت پذیرد.

کدخدایی ادامه داد: دولت باید در حوزه اقتصاد برنامه‌ریزی کند که بتوان از وضعیت فعلی حاکم بر اقتصاد ایران خارج شد؛ بر این اساس باید توجه داشت که مردم خوب و شریف ایران در انتخابات دوباره به‌نظام اسلامی و به دولت جمهوری اسلامی اعتماد کردند؛ بنابراین باید در آینده خواسته‌های این ملت شریف در حوزه اقتصاد برآورده شود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مشخصاً موضوع اقتصاد مقاومتی که چندین سال است به‌عنوان تئوری مبنایی در اقتصاد کشور از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده در کنار موضوع تولید و اشتغال؛ بررسی و سامان دادن اقتصاد کشور با تکیه‌بر این راهبرد اسلامی یکی از محورهای اساسی این رهنمودها بود که معظم له در مراسم تنفیذ بر آن تأکید فرمودند.

کدخدایی به رهنوردهای رهبر معظم انقلاب در ساماندهی دیپلماسی و سیاست خارجی اشاره کرد و تصریح داشت: باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که انقلاب اسلامی ایران ضمن این‌که تعامل با دنیای خارج را نفی نمی‌کند این در حالی است که باید از موضع عزت و دفاع از حقوق ملت شریف ایران و منافع ملی کشور اصول دیپلماسی و سیاست خارجی استوار باشد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ما نمی‌خواهیم هم ارتباط انقلاب اسلامی ایران با نیا قطع شود این در حالی است که نباید خدای‌نکرده دیپلماسی ما در برابر غرب منفعل عمل کند.

کدخدایی با تأکید بر این‌که در سیاست خارجی نباید مرعوب مئابانه عمل کرد، گفت: باید توجه داشت که نظام اسلامی ایران هرزمانی که در حوزه سیاست خارجی با ادبیات مقاومت وارد تعامل شده است موفق‌تر بوده و ملت شریف ایران نیز حمایت می‌کنند؛ بر این اساس باید توجه داشت الگوی مقاومت در سیاست خارجی و پشتیانی مردم هستند عقب‌نشینی دشمنان را در بر خواهد داشت ضمن آنکه راه تعامل هم‌بسته نیست.

وی ادامه داد: طرف مقابل هم توجه داشته باشد که اگر در الگوی تعاملش منصفانه با ما مواجه شوند ماهم هم از همان موضع با آنان مواجه خواهیم شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تعبیر دست چدنی در دستکش مخملی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای به نمایش گذاشتن هویت دشمن به کارگزاران سیاست خارجی ایران ارائه شد اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب در تعیین هویت دشمن اشاره فرمودند که دشمنان ما ممکن است با چهره‌های گفت‌وگو و خنده و به نرمی وارد تعامل شوند ولی در پس چنین چهره‌ای هویت خشنی دارند که لایه رویی آن‌یک لایه فریبنده است.

کدخدایی بابیان این‌که ما باید بدانیم دشمنان جمهوری اسلامی ایران دست از دشمنی برنداشته و هنوز که هنوز است در مقابل ما همچنان با ابیات جنگ و تهدید وارد تعامل می‌شوند، گفت: مهم‌ترین نکته رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ این بود که علاوه بر این‌که خواهان تعاملی هستیم نباید فریب دشمنان را خورد./837/ ۳۰۰/ص

ارسال نظرات