۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۱۸۰۱۱
سخنگوی شورای نگهبان:

انقلاب اسلامی بنا بر اصل مقاومت و دفاع از مستضعفين جهان شكل گرفت

کدخدایی با بیان این که انقلاب اسلامی بنا بر اصل مقاومت و دفاع از مستضعفين جهان شكل گرفت، گفت: مقاومت يك اصل است.
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان بعدازظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگی» كه در خانه هنرمندان برگزار شد ضمن تشكر از همه كساني كه سعي مي كنند بخشي از تصاوير زندگي مردم در كشورهاي جهان اسلام را نشان دهند، اظهار داشت: ما بايد با جهاد و ايثار روي پاي خود بايستيم و مقابل دشمنی دشمنان نا به كار ایستاده و از كيان اسلام و ناموس خود به عنوان جامعه مسلمان حمايت كنيم.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران هم براساس اصل مقاومت و دفاع از مستضعفين جهان شكل گرفته است، پس ديگر مرز جغرافيايي در دفاع از مسلمانان وجود ندارد، زيرا مقاومت يك اصل است و كساني كه در عرصه هاي مقاومت حضور داشتند شرايط را در كشورهاي اسلامي درك مي كنند.

سخنگوي شوراي نگهبان تأكيد كرد: بيان واقعيات و انعكاس مقاومت و ايثارگري تنها گوشه اي از آن چيزي است كه در جبهه هاي مقاومت شاهد آن هستيم، در گذشته با مطالعه تاريخ، قضايا و اتفاقات خوب و بد را مي شنيديم و حس اندكي از آن به ما دست مي داد، اما با پيشرفت فناوري امروز با آنچه از طريق فيلم و عكس به نمايش گذاشته مي شود ارزش مقاومت را مي توانيم از نزديك شاهد باشيم.

كدخدايي يادآور شد: بايد بدانيم امروز علاوه بر كساني كه با سلاح در مقابل دشمنان مي ايستند؛ خبرنگاران و عكاسان ما هم در همين مرتبه مقاومت قرار مي گيرند، در دوره جنگ تحميلي يا زماني كه خود ما درگير مسائل مرزي و همچنين مسائل خارج از كشور بوديم آنچه كه مي توانست واقعيات را به ما نشان دهد برپايي چنين نمايشگاه هايي بود زيرا اين نمايشگاه ها مي تواند واقعيات دنيا را به ما نشان دهد.

وي افزود: عكاسان و خبرنگاران ما امروز در شرايطي قرار مي گيرند كه دوش به دوش سربازان در شرايط مقاومت هستند و كار آنها بسيار ارزشمند است، حتي در برخي موارد آنها تا مرز جان دادن هم مي روند اما از رسالت خبري خود كنار نمي كشند و به ثبت واقعيات مي پردازند.

سخنگوي شوراي نگهبان در پايان گفت: از خانه هنرمندان و خبرگزاري ميزان و همچنين شهرداري منطقه تشكر مي كنيم كه با برگزاري اين جلسات مي گذارند گوشه اي از مقاومت اسلامي به تصوير كشيده شود، قطعا تصاوير امروز همه واقعيات نيست و تنها گوشه اي از اتفاقات است و از اين رو بايد روايت برخي از واقعيات خبرنگاران و عكاسان را هم بشنويم./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات