۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۸۰۵۰
حجت الاسلام مومنی:

نفوذ شیطان زمینه ساز انحرافات روحی و اخلاقی است

استاد حوزه علمیه قم نفوذ شیطان را زمینه ساز انحرافات انسان و به تبع آن نفوذ در رفتار و گفتار او برشمرد و گفت: تلاشتان مبتنی بر این باشد تا همه منافذی را که شیطان برای نابودی تان در نظر دارد، مسدود کنید.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوزه علمیه قم، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به ضرورت سد راه های نفوذی شیطان به درون انسان گفت: شیطان رجیم از راه های متعددی در راستای نفوذ به درون انسان و سلطه بر روح و جسم او استفاده می کند و غایتی جز انفکاک میان انسان و پروردگار ندارد.

نفوذ شیطان زمینه ساز انحرافات روحی و اخلاقی است

وی نفوذ او را زمینه ای انحرافات انسان و به تبع آن نفوذ در رفتار و گفتار او برشمرد و با بیان این که خواستتان از پروردگار باید این باشد تا هرگز خودتان را به حال خودتان واگذار نکند به ضرورت شناسایی راه های نفوذی شیطان اشاره و اظهار کرد: تلاشتان مبتنی بر این باشد تا همه منافذی را که شیطان برای نابودی تان در نظر دارد، مسدود کنید.

استاد حوزه علمیه قم نگاه آلوده به نامحرم را تیری زهرآگین از ناحیه شیطان دانست و لازمه و شرط استجابت دعا در درگاه الهی را مراقبه از چشم، گوش، زبان و در یک کلام اعضا و انساج بدن انسان عنوان کرد و از آنان خواست تا نگذارند هر چیز را بشنوند و یا بی اختیار و از سر غضب و خشم هر آنچه که صلاح نیست را بر زبان خویش جاری کنند.

زبان مفتاح بسیاری از گناهان است/ لقمه حرام زمینه ساز نابودی انسان هاست

حجت الاسلام مومنی زبان را کلید و مفتاح بسیاری از گناهان دانست که دروغ و غیبت بندگان از دسته آنان است و با بیان این که اولیای الهی محتاط در عمل و اهل مراقبه بودند، ابراز کرد: همانگونه که از درهم و دینارتان در برابر سارقین محافظت می کنیدو احتیاط های لازم را در نظر دارید، باید در نفوذ شیطان نیز به شدت هشیار و بصیر باشید.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از مال و لقمه حرام در زندگی و حیات دنیایی، لقمه حلال را عامل سعادت و لقمه حرام را زمینه ساز نابودی و تضعیف روحی انسان ها دانست و با بیان این که لقمه حرام به تدریج روح انسان را تیره و تار می کند از همگان خواست تا در این راستا مراقبه های لازم را داشته و از گناه و معصیت با همه توان پرهیز کنند.

روحتان را در راستای محبت اهل بیت هموار کنید

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امیال خود را در راستای محبت اهل بیت نه خواسته های شیاطین درونی و بیرونی تنظیم کنید، به ضرورت رعایت حریم دینی و حفظ اصول اعتقادی در برخورد با نامحرمان اشاره کرد و شکسته شدن این حریم را عاملی در ارتکاب به گناهان کبیره و به تبع آن عذاب شدید الهی قلمداد کرد.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: خداوند متعال برای نفس درونی انسان ها اهرم های بازدارنده از گناه تعبیه کرده تا او بتواند بر نفس خویش تسلط به اختیار داشته باشد که این ویژگی او را از سایر موجودات متمایز کرده و از همه خواست تا با پایبندی به اصول دینی و تسلط بر خویشتن زمینه گناه و معصیت را در زندگی خود از بین ببرند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات