۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۱۸۲۸۹
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

آرمان‌گرایی و واقع‌بینی دو بعد مهم شخصیتی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: آرمان‌گرایی و واقع‌بینی دو بعد مهم شخصیتی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نمونه ای از تجلی رهبری الهی در عصر غیبت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: مبنای حرکت امام راحل و مقام معظم رهبری همان روش انبیاء و اوصیای الهی است که شیوه رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مجموع یک مکتب بالنده، زنده، هدایت‌گر و نجات‌بخش را به بشریت ارائه می‌دهد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه آگاه سازی و بیداری مردم پایه حرکت امام و رهبری است، خاطرنشان کرد: رهبری رهبرای الهی همواره بر مسئله آگاه سازی ملت ها و مردم زمان خویش  و ساخت جامعه بر مدار توحید، معنویت و آخرت گرایی و همچنین حرکت به سمت عدالت، رشد و شکوفایی انسان ها استوار است، لذا به جای تحمیل بر اراده ها همواره اراده ها را بر پایه ایمان و معنویت بیدار می کنند و رشد می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه رهبری انبیاء و اوصیاء در طول تاریخ و با استناد به آیه "اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ" بیان داشت: رهبران الهی روح ایمان، معنویت و نورانیت را در انسان‌ها تزریق می‌کنند و آنها را به ولایت‌الله می‌رسانند.

وی افزود: هدف بنده از بیان این مطلب این است که جریان مقابل انبیاء و اوصیا بر پایه زورگویی، تحمیل، تطمیع، تهدید و برگرداندن حقایق بشریت را استثمار می‌کند اما رهبران الهی برپایه ایمان و آگاهی جان‌ها را بیدار می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت بیداری و احیاگری بود که امام خمینی(ره) آن را به ارمغان رساند، تصریح کرد: تاکید بر حضور مردم در صحنه با محوریت مردم یکی دیگر از پایه‌های حرکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، به دلیل اینکه بدون آگاهی، بصیرت و بیداری مردم همچنین حضور آگاهانه مردم در صحنه نمی‌‌توان کارها را روبه جلو پیش برد لذا جمهوری بر مدار ایمان و تقوا می‌تواند اسلام را در عرصه اجتماعی و سیاسی پیش ببرد و ارمغان پیشرفت و عدالت را به همراه داشته باشد.

آیت‌الله کعبی در ادامه اظهار داشت: جامعه باید بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت ساخته شود و امام راحل در این راستا همه جهد و تلاش خود را به کار بردند.

وی خاطرنشان کرد: پایه سوم حرکت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بسط حقایق دین بر پایه نیازهای انسان معاصر، اجتهاد زنده، بالنده، پاسخ‌گو، حرکت بخش و به عبارت دیگر تئوری اسلامی و طرح تمدن اسلام بود که در اندیشه امام راحل و امام خامنه ای همواره نو به نو می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اجتهاد مستمر یکی از محوریت‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری است، تشریح داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب متناسب با مقتضیات زمان طرح تمدنی برای بشریت معاصر داشتند در حالی که بزرگان دیگر غیر از امام (ره) و حضرت آقا یا طرح تمدنی ارائه نکردند یا طرح تمدنی آنها در بعد تئوری باقی مانده است.

آیت الله کعبی با اشاره به  بعد دیگر رهبری امام(ره) و رهبر معظم انقلاب یعنی آرمان‌گرایی و واقع‌بینی، گفت: در عین حالی که طرح تمدنی امام راحل و رهبری از لحاظ نظری یک منظومه منسجمی را تشکیل می‌دهد و در عمل صحنه رویارویی با واقعیت‌ها، آسیب‌‌ها، موانع و چالش‌ها بر پایه عنصر پویای مصلحت و لحاظ اهم و مهم همچنین توجه به تبیین و روشنگری تلاش می‌کنند در مقابل آسیب‌ها و چالش ها و تهدیدها طرح تمدنی را پیش ببرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه ابراز داشت: با توجه به اینکه امام راحل از روحیه صبر و مقاومت و ایستادگی و دوراندیشی برخوردار بود یکی دیگر از پایه‌های حرکت امام(ره) و رهبری شجاعت در رفع موانع پیشرفت و مقابله با توطئه‌های داخلی و بین‌المللی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: بعد دیگر رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب مقابله با دشمنان حرکت انبیا و اوصیای الهی به معنای مقابله با مستکبران استبداد و استعمار بین‌المللی که از آن با عنوان نظام سلطه تعبیر می‌شود، است./۹۴۵۳/د۱۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات