۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۱۹۵۹۷
رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها:

رهبران ادیان توحیدی راهکار مناسبی برای مقابله با تروریست پیدا کنند

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها گفت: رهبران ادیان توحیدی طی هماهنگی با یکدیگر راهکار مناسبی برای مقابله با تروریست در جامعه بشری پیدا کنند.
تسخیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی مهدی تسخیری رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها امروز در همایش گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه رشد تروریست به دو علت بستگی دارد، گفت: یکی از علل رشد تروریست حمایت و پشتیبانی نامحسوس مالی و لجستیکی از سوی برخی کشورها از این عناصر مخرب است.

وی افزود: علت‌ دیگر به وجود آمدن گروه‌های تروریستی ناشی از تفکرات و نظریه‌های اشتباه است که عناصر غیر‌متخصص با قلم ناقص، برداشت‌های اشتباه و غیرالهی و ضد عقل بشری را به گروه‌هایی از انسان‌های جاهل و بی‌خبر ارائه می‌کنند که در نهایت آنها را به مبارزه با ارزش‌های فطری هدایت کرده و جامعه انسانی را دچار تباهی می‌کنند.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها افزود: افزون بر اینکه دولت‌های قدرتمند منطقه باید به صورت جدی با گروه‌های تروریستی مبارزه کنند رهبران ادیان توحیدی نیز طی هماهنگی با یکدیگر راهکار مناسبی برای مقابله با چنین معضل جامعه بشری پیدا کنند.

حجت الاسلام تسخیری بیان داشت: امروز باید رهبران ادیان الهی جلوی برداشت‌های نادرست از کتب مقدس را بگیرند و اجازه ندهند که هر کس نسبت به متون دینی هر تفسیری را داشته و آن را منتشر کند.

وی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: بررسی نقش آموزش دینی در ارائه تفاسیر به جامعه، نقش رهبران دینی در پرورش نیروهای معتدل و افراطی، ارایه الگوهای دینی مروج اندیشه خشونت در جامعه، نقش تفاسیر متون مقدس در پشتیبانی از گروه‌های خشونت طلب و نقد پدیده قداست بخشی به  برداشت های ناشی از متون مقدس و تاثیر تحولات اجتماعی بر تفاسیر متون مقدس از جمله اهداف این همایش خواهد بود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات