۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۰۰۰۲
امام جمعه موقت چابهار:

حجاج ایرانی زمینه وحدت اسلامی را فراهم کنند

امام جمعه موقت چابهار با اشاره به اینکه دولت سعودی یکی از حامیان اصلی تروریسم است گفت: حجاج ایرانی زمینه وحدت و همدلی را ایجاد کنند؛ چرا که آل سعود پیوسته در تلاش است تا ادعای خود مبنی بر حمایت ایران از تروریسم را به اثبات برساند.
حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار

حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان حج را برنامه الهی و عبادی عنوان کرد و گفت: مقوله حج از افتخارات اسلام بوده و چشم جهانیان به برگزاری این مراسم روحانی است.

وی اضافه کرد: کنگره عظیم حج بهترین فرصت برای رساندن پیام اسلام ناب، انقلاب و برائت از مشرکین به جهانیان است.

حجت الاسلام کریمی حضور ایران را در کنگره عظیم‌ حج ضروری دانست و‌گفت: هر ساله چهار میلیون زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که در این میان خیلی‌ها مشتاق‌ هستند تا پیام انقلاب ما را بشنوند که این جز به دست حجاج ایرانی امکان‌ پذیر نیست.

وی یادآور شد: امسال 85 هزار زائر ایرانی راهی سرزمین وحی شدند و امیدوار هستیم که حجاج عزیز به خوبی از هویت و عزت ایرانی، ملی و شیعی ما پاسداری و حراست کنند.

امام جمعه موقت چابهار با بیان اینکه مسئأه حج برای ما تبدیل به یک مسأله امنیتی و سیاسی شده اذعان داشت: قریب به دو سال است که ما هیچ گونه ارتباط سیاسی با کشور عربستان نداریم؛ چراکه دشمنی خود را با ایران به طور علنی اعلام کرده و در جبهه مقابل ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دولت سعودی یکی از حامیان اصلی تروریسم است عنوان کرد: حجاج ایرانی زمینه وحدت و همدلی را ایجاد کنند؛ چراکه آل سعود پیوسته در تلاش است تا ادعای خود را مبنی بر حمایت ایران از تروریسم را به اثبات رساند و این در حالی است که خود عربستان یکی از سردمداران حمایت از داعش است.

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر اینکه رژیم آل سعود با آبروی اسلام بازی می‌کند و در لباس اسلام تیشه به ریشه آن می‌زند خاطرنشان کرد: عربستان کشوری مسلمان است اما حُکام آن غالبأ وهابی هستند و سعی می‌کنند در لباس اسلام تیشه به ریشه وحدت و اتحاد مسلمانان زده و با آبروی آن بازی کنند.

وی قرن 21 را قرن گرایش به اسلام دانست و‌گفت: در سال 2005 قرآن پرفروش‌ترین کتاب انگلیس بوده و در بسیاری از کشورهای اروپایی این دین مبین رشد چشمگیری یافته است.

امام جمعه موقت چابهار اضافه کرد: استکبار جهانی برای اینکه جلوی رشد اسلام را بگیرد برای تقویت وهابیت، داعش و القاعده سرمایه گذاری کرده تا چهره ای زشت و خشن از مسلمانان به دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه امروز استکبار با همه قدرت وارد عرصه جنگ با اسلام ناب شده اذعان داشت:رژیم آل سعود پرچمدار خشونت‌های منطقه بوده و دستانش به خون زنان و کودکان بی‌گناه آغشته است.

حجت الاسلام کریمی درخصوص تبیین منفعت اقتصادی حج برای سعودی‌ها اظهار داشت :بعضی‌ها در داخل سعی می‌کنند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و شایعه می‌کنند که وهابیون با پول‌ ما میلیاردها دلار برای خرید تسلیحات هزینه می‌کند.

وی اضافه کرد: واقعیت این است هزینه‌هایی که کشور ما متحمل می‌شود بخش کمی از آن در جیب دولت سعودی می‌رود.

امام جمعه موقت چابهار با بیان اینکه هزینه های زیادی صرف سفرهای تفریحی به آنتالیا و غیره می‌شود افزود: چرا کسی دلش به حال این پول‌ها نمی‌سوزد؟

وی در‌ پایان هزینه ای را که صرف سفر حج می‌شود یک سرمایه گذاری معنوی دانست و تصریح‌کرد: هزینه این سفر معنوی و روحانی که یک واجب الهی است در واقع سرمایه گذاری عظیم برای آخرتمان محسوب می‌شود./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات