۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۲۱۰۷۱
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مراسم بزرگداشت شهدای هشتم شهریور در خراسان جنوبی برگزار می شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هشتم و هفدهم شهریور در سراسر استان خراسان جنوبی خبر داد.
مراسن هشت شهریور

 به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد ملایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته دولت و آرزوی توفیق برای دولتمردان در خدمت به مردم اظهار داشت: در صحنه پرتلاطم جهان امروز، پدیده«تروریسم» به عاملی در جهت حفظ و یا دستیابی نظام سلطه به منافع خود و هراس‌آفرینی و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی و اعمال فشار بر کشورهای مستقل تبدیل شده است.

وی گفت: پدیده شومی که با پیدایش گروه های افراطی و انحرافی، از مرزهای یک سرزمین و کشور خاص نیز فراتر رفته و در حال حاضر یکی از اساسی­ترین معضلات جامعه جهانی و همچنین خطرناک­ترین تهدید بر علیه صلح و ثبات بین­المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه به شمار می­رود.

رییس ستاد بزرگداشت مراسم هشتم شهریور خراسان جنوبی ضمن محکومیت اقدامات خصمانه استکبار جهانی، کشورهای اسلمی به ویژه ایران را بزرگترین قربانی تروریسم و سیاست های خصمانه آمریکا و ایادی آن دانست که انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور 1360 و شهادت شهیدان والامقام رجایی و باهنر تنها بخشی از کارنامه جنایات تروریسم بر علیه نظام مقدس و با برکت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حجت الاسلام ملایی درباره فاجعه هفدهم شهریور، ادامه داد: منافقین کور دل با حمایت های آمریکا در 17 شهریور 1357 به کشتار مردم در میدان ژاله‏ تهران پرداختند که خون پاک شهدای 17 شهریور مقدمه ای بر حضور منسجم مردم در میادین مبارزاتی و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و ضرورت دارد این روز، بزرگ داشته شود.

وی گفت: ضمن برگزاری همایش و ‏سخنرانی در مساجد ویژه این مناسبت های بزرگ، در تمام شهرستان های استان مراسم‏محوری ‏ویژه گرامیداشت شهدای 8 شهریور برگزار خواهد شد و مراسم محوری گرامیداشت شهدای هشتم شهریور در شهر بیرجند در روز چهارشنبه هشتم شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) بیرجند و مراسم گرامیداشت شهدای هفدهم شهریور در روز جمعه هفدهم شهریورماه در میعادگاه های نمازجمعه سراسر استان  برگزار خواهد شد./880/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات