۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۲۱۶۰۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم:

دولت نظام بانکی را اصلاح و جلوی قاچاق را بگیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم گفت: از چالش‌های کشور نظام بانکی و قاچاق کالا است که اگر اصلاح نشود با گذشت زمان شرایط اقتصادی کشور وخیم‌تر از گذشته خواهد شد.
سیدمحمد حسینی

سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره یکی از نگرانی‌های جدی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر مسائل اقتصادی و معیشتی است؛ که دولت برای حل این مشکلات باید یک برنامه درست و دقیق را در دستور کار قرار دهد، گفت: به طور قطع استمرار وضع موجود به مصلحت کشور نیست زیرا سبب می‌شود که روز به روز شرایط اقتصادی دشوارتر شود بنابراین مردم منتظر یک اقدام و تحول جدی هستند که نتیجه آن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد.

وی افزود: یکی از چالش‌های کشور نظام بانکی است که اگر اصلاحی در این سیستم انجام نشود هرچه زمان بگذرد شرایط آنها وخیم‌تر و به اقتصاد کشور لطمه جبران ناپذیری‌تری خواهند زد.

حسینی ادامه داد: تا زمانی که بانک‌ها سود بالای 20 درصد می‌دهند و بر سر راه کارهای تولیدی ده ها مانع و مسیر سنگلاخی وجود دارد نباید توقع داشت که سرمایه ها در تولید اختصاص یابد.

عضو هيأت ریيسه جمنا درباره قاچاق بیان داشت: تازمانی که شاهد واردات بی رویه کالا و قاچاق ده‌ها میلیارد دلاری باشیم از اینکه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و مراکز تولیدی بیشتری رو به تعطیلی بروند نباید تعجب کرد.

وی افزود: تا زمانی که برخی با رانت و فساد به ثروت‌های نجومی دست یابند و فاصله طبقاتی را افزایش دهند نمی‌توان فقر را ریشه کن کرد و ناهنجاریهای اجتماعی را کاهش داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم گفت: به هر حال معضلات اقتصادی کاملا مشخص است و راهکار برون رفت نیز تا حدودی معلوم است نیاز به عزم و اراده جدی برای اقدام و عمل و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با به کارگیری مدیران دلسوز، انقلابی، پاکدست و ولایتمدار است تا شاهد بهبود وضع معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

دبیر کل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي درباره پیامدهای حاشیه سازی و پرداختن دولتمردان و مسؤولان به امور فرعی در کشور خاطرنشان کرد: به طور قطع در چهار سال اول ضعف‌های متعددی وجود داشت و غالب وعده‌ها در حد حرف یا روی کاغذ باقی ماند. امیدواریم با پایان دادن به خوش‌بینی‌ها به غرب و نظام سلطه، با تکیه بر توان داخلی در 4 سال آینده دولت اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد و اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه اجتماعی است پاسخ مثبت داده شود./۸۰۷/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات