۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۲۱۸۲۷
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه:

مسوولان باید همانند شهیدان رجایی و باهنر از اشرافی گری دوری کنند

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه گفت: شهیدان رجایی و باهنر ساده زیستی و دوری از اشراف گری را مد نظر خود قرار داده بودند؛ از این رو مسوولان ودولتمران ما باید خود را در سطح متوسط جامعه قرار دهند و همانند آنها باشند.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان رجایی و باهنر

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسوول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: مسائلی که شهیدان رجایی و باهنر مد نظر خود داشتند و متاسفانه امروزه فراموش شده است، ساده زیستی و دوری از اشراف گری بود؛ از این رو مسؤولان باید از نظر امکانات در سطح مردم جامعه زندگی کنند.

وی افزود: این کار باعث می شود که مشکلات و گرفتاریهای مردم را بفهمند و درک کنند، بنابراین اگر نتوانند مشکلات مردم را بفهمند نمی توانند آنها را بر طرف کنند و خدمت خود را انجام دهند، همچنین این مهم ترین درسی است که باید از این دو شهید گرفته شود.

حجت الاسلام زمزم زاده بیان کرد: مسأله بعد که باید مد نظر مسوولان باشد، خدمت به مردم است؛ از این رو بعضی از مسوولان به کار و سمت خود به چشم فرصت نگاه می کنند در حالی که یک دولتمرد باید توجه داشته باشند آنچه را که شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهیدان مد نظر خود داشتند فرصتی بود که بتوانند به مردم کمک و خدمت کنند نه به دنبال فرصتی برای مال اندوزی و منافع شخصی خود باشند .

 مسوول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تاکید کرد: مهمترین مسأله مکتبی بودن این دو بزرگوار است، از این رو هر گونه پیشرفت، رفاه و توسعه باید با پسوند فرهنگی آن همراه باشد، همچنین ما به دنبال پیشرفتی که خلاف مکتب و مذهب باشد نیستیم، همانطور که این دو بزرگوار خود را دو مسوول فرهنگی می دانستند مسوولان و دولتمردان ما نیز باید در حکومت اسلامی خدمت کنند و همواره هر کار اجرایی دارند باید در راه تعالیم اسلام باشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم در جامعه دوقطبی نیستند و اگر این اتفاق در جامعه رخ دهد مسوولان مقصر هستند، همچنین نگاه مردم به دنبال خدمت مسوولان است؛ بنابراین اگر مردم کسی را انتخاب کنند توقع دارند که به انها خدمت کند و عدالت اجتماعی رعایت شود.

حجت الاسلام زمزم زاده در پایان گفت: حاشیه های که ایجاد می شود باعث می شود مسوولان وظیفه خود را فراموش کنند و همچنین حاشیه سازی باعث بد بینی مردم به نظام و ظلم به حکومت اسلامی می شود که از بزرگترین گناهان است و هر کس به جای خدمت به مردم به حاشیه سازی و جلب توجه رسانه ها مشغول شود در قیامت به عذاب الهی گرفتار می شود زیرا وظیفه فرد مسؤول خدمت به مردم است./866/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات