۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۱۲۰
امام جمعه چغادک:

کمک به فقرا و نیازمندان از فلسفه های قربانی کردن است

امام جمعه چغادک عید قربان را تقرب و نزدیکی مسلمانان به خداوند دانست و با اشاره به فلسفه و فواید قربانی کردن، گفت: کمک به فقرا و نیازمندان یکی از فلسفه های قربانی کردن در این عید است.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری امروز در خطبه های نماز عید قربان در چغادک این عید را تقرب و نزدیکی مسلمانان به خداوند عنوان کرد و با اشاره به فلسفه و فواید قربانی کردن گفت: کمک به فقرا و نیازمندان یکی از فلسفه های قربانی کردن در این عید است.

امام جمعه چغادک با اشاره به آیه ای از قرآن پیرامون عید قربان اظهار داشت: در خداوند در قرآن می فرماید «از چیزی که قربانی می کنی هم خود استفاده کنید و هم به فقیر قانع بدهید و هم به فقیر غیر قانع» به این معنا که اگر یک فقیر قانع نبود و شکرگزاری نکرد باز هم به او کمک کنید و منتظر تشکر او نباشید.

وی بیان داشت: اگر قربانی به صورت همگانی صورت گیرد کمک بسیار خوبی به نیازمندان در سراسر جامعه اسلامی می شود و به برقراری عدالت اقتصادی هم کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام خدری تقویت روحیه توجه به دیگران و پرهیز از بی تفاوتی و خودپسندی، تقویت روحیه تسلیم پذیری در مقابل اوامر الهی و ترجیح دادن وظیفه بر غریزه را از دیگر فلسفه و فواید قربانی عنوان کرد و گفت: ممکن است غریزه خواست قلبی انسان نباشد که از اموال خود خرج کند و قربانی بدهد اما وقتی به دستور قربانی عمل می کند در واقع وظیفه را بر غریزه و خواست نفس ترجیح می دهد و این باعث ارتقاء و تعالی انسان از مرحله خواست های سطحی و حیوانی به مرحله خواست و گرایش های متعالی الهی است.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: لازم است با توجه به نگرانی های مردم برنامه ریزی هایی صورت گیرد که بانکداری به نفع اقتصاد و ملت باشد، امیدواریم تلاش بیشتری برای اصلاح نظام بانکی صورت گیرد و جامعه از این وضعیت بانک ها که جامعه آن را ربوی می دانند بیرون آید.

حجت الاسلام خدری با اشاره به پیش رو بودن سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: رئیسعلی دلواری 100 سال قبل در مقابل تجاوزگری دولت استعمار و پیر انگلیس مقاومت کرده و عده ای از مردم دشتی و تنگستان و دشتستان در وضعیت ضعف دولت مرکزی افتخار بزرگی آفریدند که این حرکت با رهبری و راهنمایی علمای بزرگی همچون آیت الله بلادی بوشهری(ره) صورت گرفت.

امام جمعه چغادک افزود: امروز هم مردم استان بوشهر با الگوگیری از بزرگانی همچون رئیسعلی دلواری با همت بیشتری به استکبارستیزی و دفاع از اسلام و نظام اسلامی ادامه می دهند که در این خصوص باید یاد و خاطره شهیدان این استان به ویژه شهید عاشوری، شهید نادر مهدوی و شهید احمدی جوان را گرامی داشت./833/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات