۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۲۱۸۵
رییس مرکز فقهی جوادالائمه مطرح کرد؛

مرز عبودیت و بندگی خداوند، همان شناخت امام است

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه در شناخت امام، تنها شناخت ظاهری ملاک نیست گفت: این شناخت را غیر مسلمان و حتی دشمنان هم می‎توانند داشته باشند، بلکه منظور شناخت به امامت و مصداق حقیقی آن است تا تکلیف مأمومیت ما روشن شود.
حجت الاسلام تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام تقوی امشب در جمع زائران حرم مطهر رضوی در تشریح زیارت جامعه کبیره گفت: این زیارت از سوی امام هادی(ع) به یادگار مانده است که منشور امامت و ولایت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این زیارتنامه در پاسخ به درخواست یکی از شیعیان صادر شده محتوای این زیارت مربوط به همه ائمه اطهار(ع) است و به همین دلیل به زیارت جامعه کبیره معروف شده است.

رئیس مرکز فقهی جوادالائمه ابراز داشت: فرد با مطالعه این زیارت می‌تواند به یک دوره امام‌شناسی دست پیدا کند البته این زیارت به نام امام هادی(ع) ثبت شده است.

حجت الاسلام تقوی افزود: یکی از اولویت‎های مهم در معرفت به امام، شناخت و باور است. 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می‎فرماید:«مَن ماتَ و لَم یَعرِف إمامَ زَمانِهِ ماتَ مِیتَةً جاهِلِیَّةً؛ هر کس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.» گفت: مرز عبودیت و بندگی خداوند، همان شناخت امام در هر عصری است.

رئیس مرکز فقهی جوادالائمه اذعان کرد: منظور از شناخت، فقط شناخت شناسنامه‎ای نیست که مثلاً بداند نامش چیست، فرزند کیست و... این شناخت را غیر مسلمان و حتی دشمنان هم می‎توانند داشته باشند. بلکه منظور شناخت به امامت و مصداق حقیقی آن است تا تکلیف مامومیت ما روشن شود.

وی اضافه کرد: دومین اولویت مودّت است؛ انسان دنبال کسی یا چیزی می‎رود که او را دوست دارد. ما باید از امام(ع) تبعیت و پیروی کنیم و این امر آن طور که باید محقق نمی‎شود مگر وقتی که نسبت به امام خود، بعد از شناخت و معرفت، مودت نیز داشته باشد و  اصل بر اطاعت و پیروی و تبعیت است که به عنوان اولویت سوم است.

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: خداوند در قرآن می‎فرماید: «اصلا من رسولی نفرستادم، مگر به این که به اذن الله اطاعت شود، هر کس هم که از اطاعت خارج شود، به خودش ظلم کرده و سریعاً برگردد به نزد رسول خدا و استغفار کند.» وی ادامه داد: لازمه شناخت و ایمان و اطاعت حق ولایت، شناخت کفر و مبارزه با باطل است. 

حجت الاسلام تقوی در پایان گفت: باید مبانی و مصادیق شرک را شناخت و آن هم نه صرفاً شناخت شناسنامه‎ای، بلکه اهداف، استراتژی‎ها، برنامه‎ریزی‎های دشمن را بشناسیم و با آن‎ها به مبارزه برخیزیم./۹۷۰۵/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات