۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۲۳۰۶۳
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

اکرام زنان در خانواده سبب بالندگی جامعه می شود

معاون حوزه علمیه استان ایلام گفت: اگر زوجین به اخلاق الهی متخلق باشند طبعا فرزندان آنها نیز انسان هایی شایسته و مایه روشنی چشم دوستان خدا خواهند شد و روشن است که چنین نظام خانوادگی در صراط مستقیم سیر خواهد کرد.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه  علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: زن، جایگاه و اکرام او در خانواده نقش بسیار با اهمیتی در بالندگی جامعه دارد.

وی افزود: خداوند در آیه 24 سوره نساء معاشرت نیکو با زنان را به مردان توصیه می کند؛ چرا که زن و مرد شاخه های ریشه انسانیت هستند و جامعه در به وجود آمدن خود به این افراد محتاج است.

حجت الاسلام تقوایی خاطرنشان کرد: زن و مرد هر یک مختصاتی دارند که دیگری ندارد و مختصات نوعی مرد نیرو و صلابت است و زن عاطفه و نازک دلی؛ زیرا طبیعت انسان در زندگی تکوینی و اجتماعی به نیرو و صلابت و همچون عاطفه  و دوستی و محبت محتاج است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: این دو خصلت بر روی هم مظهر جاذبه و دافعه عمومی جامعه انسانی هستند، پس زن و مرد با تمام اختلافات طبیعی که با همدیگر دارند در تاثیر یکسان هستند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه مرد حق ندارد که با همسر خویش رابطه مستبدانه و حاکمانه داشته باشد، گفت: نیکی در معاشرت و اکرام همسر از خصوصیات مرد مومن است و هرگاه مردی زنش را خوار کند با اخلاق قرآنی هیچگونه سنخیتی ندارد و اگر در خانه و خانواده جایگاه و اکرام زن حفظ شود قوام زندگی مشترک بیش از پیش می شود و کانون خانواده به کانونی گرم و صمیمی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در زندگی های مشترک ما می بینیم که یک طرف نسبت به طرف دیگر نهایت توقع را دارد و و همواره متوقع تامین حوائج کاذب خود از طرف مقابل هستند، ولی زن و شوهر که به اخلاق اسلامی و قرآنی پایبند باشند قبل از آنکه از همسر خود متوقع باشند از خودشان توقع دارند که باید نیاز همسرشان را برآورده کنند.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: اگر این اخلاق در زندگی های امروزی جریان داشته باشد هیچ وقت خشونت و کشمکش در بین آنها روی نخواهد داد چرا که هر کدام به دنبال انجام وظایف خویش در قبال دیگری خواهد بود  و همواره خود را نسبت به کوتاهی در انجام وظیفه سرزنش می کنند و طرف مقابل را به تازیانه ملامت های بی جا آزرده نخواهند کرد.

معاون آموزش حوزه تصریح کرد: اگر به دستورات و قوانین الهی در زمینه زندگی مشترک پایبند باشیم بهترین، آرامترین و شادترین خانواده ها را خواهیم داشت.

وی در پایان یادآور شد: اگر زوجین به اخلاق الهی متخلق باشند طبعا فرزندان آنها نیز انسان هایی شایسته و مایه روشنی چشم دوستان خدا خواهند شد و روشن است که چنین نظام خانوادگی در صراط مستقیم سیر خواهد کرد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات