۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۲۴۱۸۰
به میزبانی مشهدالرضا؛

همایش بین المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهانشهر معنوی» برگزار می شود

همایش بین المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهانشهر معنوی» آذرماه امسال در مشهدالرضا(ع) برگزار می شود.
احمدی فر احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمدی فر، عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه مشهد، امروز در پیش نشست همایش بین المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهانشهر معنوی» در مدرسه آیت الله خوئی گفت: در این همایش که به همت جامعة المصطفی العالمیه برگزار می شود سه نهاد علمی خارج کشور از جمله دانشگاه اندونزی، دانشگاه نوتردام درلبنان و موسسه ارزش های فلسفه در امریکا و 20 نهاد علمی معتبر داخل کشور همکاری دارند.

وی تبیین و بازخوانی تمدن اسلامی، جهان شهر معنوی و مشهدالرضا و جهان شهر معنوی را از محورهای فراخوان همایش برشمرد که در قالب سه پنل تخصصی بررسی می شوند و افزود: جایگاه امام رضا(ع) در زمینه تمدن سازی  با توجه به خفقان حکومت مامون، جایگاه سیاسی و رهبرپروری، نقش اخلاقی تربیتی امام رضا(ع)، تأثیر مهاجرت امام رضا(ع) بر معماری مشهد، گردشگری و جهانشهر معنوی و فقه جهانشهر معنوی از موضوعات مورد توجه همایش است.

حجت الاسلام احمدی فر اسیب شناسی معماری در کلانشهر مشهد و نقش شیخ بهایی در معماری مشهد را از مهمترین موضوعات مورد بحث در این همایش معرفی و تصریح کرد: شرایط ارسال آثار در پایگاه اینترنتی همایش اعلام شده و چکیده آثار حداکثر تا شهریور ماه جاری باید به دبیرخانه ارسال شود.

 دبیر پنل مشهدالرضا(ع) و جهان شهر معنوی در ادامه با اشاره به امتیازات شرکت درهمایش خاطرنشان کرد: جوایز نفیس، ثبت اثر در پایگاه های معتبر علمی و بین المللی،  چاپ مقالات برتر همایش در نشریات معتبر و به زبان های مختلف، برگزاری تور گردشگری یک روزه و احتساب هزینه ایاب و ذهاب و اسکان از جمله این امتیازات است.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه همایش بین المللی «بازخوانی تمدن اسلامی و جهانشهر معنوی» 9 آذرماه جاری طی دو روز و باحضور میهمانان داخلی و خارجی در مشهدالرضا(ع) برگزار خواهد شد./930/پ202/ب1

 

ارسال نظرات