۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۵۲۴۶۶۷
آیت الله فاضل لنکرانی:

کلید حل مشکلات و رهایی از فتنه ها اتصال به امامت است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اتصال به امامت را کلید حل همه مشکلات خواند و گفت: در این زمان اگر کسی واقعا بخواهد از فتنه ها، بحران ها و گرفتاری ها نجات پیدا کند باید متصل به امامت باشد.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با تقدیر از همت بلند و تلاش همه این برنامه برای احیای صحیفه سجادیه و معارف امام سجاد(ع) گفت: ترویج معارف باید در محیط های علمی و عمومی انجام شود.

وی افزود: کلید حل همه مشکلات اتصال به امامت است، در این زمان اگر کسی واقعا بخواهد از فتنه ها، بحران ها و گرفتاری ها نجات پیدا کند باید متصل به امامت باشد، اگر کسی اتصال به امامت داشته باشد متصل به قرآن کریم خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این ترویج معارف اهل بیت(ع) باید یک اصل در کار همه به ویژه مسؤولان و طلاب باشد، اظهار داشت: باید به مسأله امامت بسیار اهمیت داده شود، اگر فرهنگ اهل بیت(ع) و صحیفه سجادیه را ترویج می کنیم برای این است که نهاد و منصب امامت جایگاه و عنوانی الهی است.

وی ادامه داد: مردم باید به حقیقت امامت تا اندازه ای برسند و این نیازمند کار بسیار است، البته انسان نمی تواند ابعاد امامت را تا قیامت برای مردم روشن کند، یعنی همانگونه که ابعاد قرآن کریم تا قیامت برای مردم روشن نخواهد شد ابعاد امامت نیز این گونه خواهد بود اما به اندازه ای که قدرت فهم، درک و عمل داریم این معارف را باید بفهمیم و در جامعه پیاده کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که هنوز جامعه و مراکز علمی به صحیفه سجادیه به عنوان کتاب دعای تنها نگاه می کنند، ابراز داشت: این فکر درست نیست، اگرچه ظاهر صحیفه دعا است اما در آن توجید، رسالت و نبوت، امامت، اخلاق، سیاست، اقتصاد، معاشرت با مردم و موضوعات دیگر وجود دارد.

وی عنوان کرد: موضوعاتی که امام سجاد(ع) در صحیفه به آن ها پرداخته موضوعات متنوعی هستند، ما باید این تلقی را در ذهن مردم اصلاح کنیم که شکل ظاهری کتاب دعا است اما امام سجاد(ع) در آن شرایط ارشادات و هدایت های دقیق و صحیح را نسبت به جامعه بشری در همه ابعاد بیان کردند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: بنیانگذار حرکت فرهنگی بعد از حادثه عاشورا امام سجاد(ع) است، درست است که در زمان صادقین ائمه فروعات را بسیار بیان کرده اند اما اساس حرکت فرهنگی و اصلاح توحید و اعتقادات و اخلاق مردم در صحیفه وجود دارد.

وی اضافه کرد: صحیفه سجادیه باید در متن جامعه اجرا شود، باید کارهای بسیاری صورت گیرد تا این مسأله انجام شود، دعاهای صحیفه سجادیه باید در متن نماز و زندگی مردم جاری شود، می توان این دعاها را با ترجمه خوب برای مردم فرستاد تا مردم انس داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دعاهای امام سجاد(ع) در زمینه های گوناگون وجود دارد، به عنوان مثال دعای ایشان درباره بیماری را می توان به تمامی بیمارستان ها فرستاد تا مورد استفاده قرار گیرد، الان وزارت بهداشت برنامه ریزی کرده که روحانی را بر بالین مریض ها بفرستد که کار خوبی است اما خیلی باید تدبیر باشد.

وی افزود: آمدن متن صحیفه سجادیه به جامعه از جمله بیمارستان ها، مساجد، مراکز نظامی، بازار، اقتصاد، رزمندگان و مرزداران بسیار مهم و اثرگذار است، راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه بسیار کار خوبی بود و ما باید متخصصانی در امر صحیفه داشته باشیم و جان تازه ای به مردم بدهند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که جریان داشتن معارف صحیفه سجادیه در جامعه تحولی ایجاد می کند، اظهار داشت: هیچ بخشی از حیات بشری نیست الا این که ائمه ما در آنجا رهنمود و نکته کلیدی دارند، با صحیفه سجادیه می توانیم صاحبان ادیان و مذاهب را به سمت اسلام واقعی جذب کنیم.

وی ادامه داد: با صحیفه سجادیه می توانیم بسیاری از مشکلات روحی جوامع بشری امروز را حل کنیم، نسخه ما برای حل مشکلات دنیا صحیفه سجادیه است حالا بگذریم از این که عده ای درک این مسائل را ندارند، صحیفه سجادیه در مرتبه خود همانند قرآن نور، رحمت و شفا است که باید از آن استفاده کنیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: صحیفه سجادیه از سرمایه های شیعیان و حوزه های علمیه است، به برکت قرآن و اهل بیت(ع) سرمایه های بسیاری برای عرضه به دنیا داریم اما باید در متن جامعه بیاید./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات